Gå til innhold

Hogorm i hagen

odn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du må bevege deg nærmere motivet :p hehe

Det samme tenkte jeg også. Men er det noe man gjør, med en huggorm som ser stygt på deg? Neppe.

Men det er ritkig at du (fotografen) skulle vært mye nærmere for at bildet skulle bla bra. Nå er det litt orm og mye rundt. Og da måtte du nok hatt et annet objektiv.

Tom

Lenke til kommentar

Tatt i betraktning at du er helt fersk i faget syns jeg det var en fin fangst.

(som akkurat har fått et nikon D 40)

Mye "rot" i bildet, men antar det skyldes kit-objektivet.

Siden den lå i hagen din kunne du kanskje løpt inn og tatt på deg støvler, kjeledress og noen tykke hansker sånn du kunne komt tettere innpå den.

Da hadde du nok fått lagt ut et enda mer imponerende utsnitt.

Men som sagt, fin fangst :)

Gratulerer med nytt kamera, forresten :thumbup:

Endret av Carny
Lenke til kommentar
Du må bevege deg nærmere motivet :p hehe

Det samme tenkte jeg også. Men er det noe man gjør, med en huggorm som ser stygt på deg? Neppe.

Tom

Huggormen klarer vel ikke å bykse mye mer enn en liten halvmeter, gjør den det?

Man må vel nærmere enn 50cm med et kit-objektiv, tipper jeg.

Tom

Lenke til kommentar

Gratulerer med nytt kamera! Neste gang så må du ikke la en slik sjanse gå fra deg! Klin deg inntil hoggormen, så får det briste eller bære :D

Husk å sett utløsermodusen til å ta bilder i sekvens, dvs at den tar bilder så lenge du holder utløseren nede. (Da har du større sjangs for å få et blinkskudd ;) )

Lenke til kommentar

Jeg kom så nermæ at den begynt og gjøre seg klar, så vart litt nervøs. Jeg holdt kameraet foran meg og kunne ikke se inn om jeg traff eller ikke. Dette var det ett av de første bildene mine.

Men denna bor kansje i hagen så for følle med for og ta flere bilder:D

Lenke til kommentar
No guts no glory! :p

Med tanke på at hoggormgift er mer eller mindre harmløs så lenge man ikke er allergisk ville jeg nok latt det stå til. Om det hugger får du et saftig actionbilde :p

Hoggormgift kan være dødlig for et menneske, selv om man ikke er allergisk. Blir man bitt skal man til legen, selv om det skal en del til for at giften klarer å drepe en voksen person.

:)

Lenke til kommentar

Med tanke på at hoggormgift er mer eller mindre harmløs så lenge man ikke er allergisk ville jeg nok latt det stå til. Om det hugger får du et saftig actionbilde :p

Hoggormgift kan være dødlig for et menneske, selv om man ikke er allergisk. Blir man bitt skal man til legen, selv om det skal en del til for at giften klarer å drepe en voksen person.

Oj såpass altså.

Lenke til kommentar

Oj såpass altså.

Ja, men frykt ikke, det skal veldig mye til før en hoggorm angriper, og 30% av bittene er tørre, dvs. at den ikke sprøyter inn noen gift :)

Lenke til kommentar
Jeg er uansett imponert over hvor villige folk er her til å sette liv og helse på spill bare for å få tatt et bilde :p

Hehe, med tanke på dødstallet av huggormbitt i Norge er det nok ikke så farlig.. I Norge dør én til to personer i året av «giftige dyr og planter. Så dødsfall av hugorm er svært sjeldent. Veps feks dreper flere i Norge, så macrofotografene lever ganske farlig :p

Men kult motiv! Som nevnt før er ikke fokus perfekt, og bildet kunne gjerne vært croppet litt til synes jeg :) Prøv det og legg ut en versjon til !

Endret av VegardSK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...