Gå til innhold

Nikon D700. Noen interesserte?

Anbefalte innlegg

Ca 21 000 kr for D700 (uten moms??) var vel som forventet. Tipper at FF blir nærmest halvert i pris om 4-5 år. SB-900 ser jo meget lovende ut, kan effektivt brukes på brennvidder ned mot 10 mm i DX formatet, denne er nærmest et must for meg som enda ikke har blits.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant dette innlegget på dpreview, vet ikke hvor sannferdig det er, men, men.....

Hi all,

just came back from shopping with germany's new issue of "ProfiFoto". They have a two-side presentation of D700 and SB900 (delayed the issue for five days to be first with the data). Here are the facts:

D700: D3-Sensor, AF-Module but no phone/speaker, only 95% viewer, 200-6400ISO, 5FPS (8 with MB-D10), pop-up-flash (power 11), dust-removal on sensor, EN-EL3e, 1076g, fsync 1/250, 1/8000-30s, one CF-Slot, grid in viewer optional, virtual horizon, little less fast to D3. Compatible to WT-4.

SB900: 17-200mm (14mm) on FX. Reacts on DX/FX-effective focal length. Three illumination modes: standard, even, midconcentrated. Firmwareupdate via camera-CF. Overheat-deactivation. Reads and communicates gels to camera for WB. Handling by central turning wheel.

prices: D700 @ 2.599EUR, SB900 @ 500EUR"

Lenke til kommentar
Kunne ikke se noe kraftig forbedring av D300 for min del jeg, ellers så er jeg blind....javel, der var de pengene spart :)

D3-sensor gir deg SYYYKE bilder i dårlig lys....

Og hittil har ISO 3200 på D300 dekket det perverst bra (og jeg bruker 18-200 vr hoho), så det problemet finnes ikke. Ettersom jeg nå skal ha SB 800, så forsvinner problemet igjen :)

Lenke til kommentar
Nå vil jeg ikke lese noe klaging på bare 95% søkerdekning. Jeg har aldri hatt mer, og det er fordi det er nok. Det er verre hvis søkeren skulle vise mer enn det som kommer med på bildet.

Absolutt, det får da være måte på hva folk skal pirke på.

Er det ingen av disse 'measurebatorene' som tar bilder lenger? Virker som om mange bare sitter og koser på utstyret sitt og specs'ene på dette inntil det dukker opp noe nytt i horisonten som de da begynner å glede seg til å sitte å kose på...

Lenke til kommentar
Nå vil jeg ikke lese noe klaging på bare 95% søkerdekning. Jeg har aldri hatt mer, og det er fordi det er nok. Det er verre hvis søkeren skulle vise mer enn det som kommer med på bildet.

Absolutt, det får da være måte på hva folk skal pirke på.

Er det ingen av disse 'measurebatorene' som tar bilder lenger? Virker som om mange bare sitter og koser på utstyret sitt og specs'ene på dette inntil det dukker opp noe nytt i horisonten som de da begynner å glede seg til å sitte å kose på...

ok? :hmm:

Lenke til kommentar

Here we go again...

Er det virkelig så få problemer i verden at du er nødt til å plages med at andre ønsker å oppgradere kamerautstyret sitt? Eller er det fordi de i dine øyne ikke fortjener bedre utstyr? Kan ikke du legge ut en mal for søknadsskjema er du snill, jeg sitter her og ønsker meg D700 men er usikker på om jeg fortjener det. Da er det jo greit å ha slike opphøyde bedrevitere som kan få meg ned på jorden igjen.

Lenke til kommentar

Here we go again...

Er det virkelig så få problemer i verden at du er nødt til å plages med at andre ønsker å oppgradere kamerautstyret sitt? Eller er det fordi de i dine øyne ikke fortjener bedre utstyr? Kan ikke du legge ut en mal for søknadsskjema er du snill, jeg sitter her og ønsker meg D700 men er usikker på om jeg fortjener det. Da er det jo greit å ha slike opphøyde bedrevitere som kan få meg ned på jorden igjen.

Den trengte jeg...

Lenke til kommentar

Så langt gikk ikke jeg, men nonsens er i alle fall inne på noe, selv om det er litt hardt det han skriver. Jeg ville bare henvise litt til noe som stod i det sitatet som ble referert om søkerdekningen på D700. Der stod det "only 95%", en uttalelse som ofte kommer frem i disse dager. 95% er godt nok når vi driver med digital fotografering. Det hadde kun betydning før i tiden når vi brukte slidesfilm.

Lenke til kommentar
Så langt gikk ikke jeg, men nonsens er i alle fall inne på noe, selv om det er litt hardt det han skriver. Jeg ville bare henvise litt til noe som stod i det sitatet som ble referert om søkerdekningen på D700. Der stod det "only 95%", en uttalelse som ofte kommer frem i disse dager. 95% er godt nok når vi driver med digital fotografering. Det hadde kun betydning før i tiden når vi brukte slidesfilm.

Enig med deg at 95% søkerdekning ikke er noe katastrofe, men jeg er i utgangspunktet ikke glad i å croppe, og spesielt ved arkitekturfoto hadde det vært ønskelig med 100% dekning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...