Gå til innhold

Nikon D700. Noen interesserte?

Anbefalte innlegg

Er det bare meg som synes det er en forbasket uting å konstant avbryte en fotosession med å nistirre på skjermen? Jeg ser flere gjør det, til og med folk som tar bilder av folk- og det bare en helt underlig vibbe.

Helt enig - det kan lett ødelegge flyten i et shoot. Og hvis man i tillegg lar 'modellen' eller eventuelt andre som er er med se på skjermen rett som det er så blir jo ting helt håpløst.

Jeg tar en titt en gang i blant hovedsaklig for å sjekke at lyset ikke er på bærtur, men prøver å unngå å kikke så altfor ofte.

Og AF-pipingen har jeg alltid avskrudd - er jo ikke noe poeng så lenge man ser igjennom søkeren.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil tro det er mange av oss som sjekker mesteparten av bildene inne på kameraet for å se at eksponering, fokus osv, stemmer...

Men må si det er imponerende hvis brukstiden er nesten det D3 klarer når man ser på hvor stor forskjell det er på batterikapasiteten på EN-EL3E og EN-EL4A med tanke på at AF er bortimot identisk..

Interessant- for omtrent det først jeg slår av når jeg får et kamera er AF-confirm pipingen og auto-preview. Er det bare meg som synes det er en forbasket uting å konstant avbryte en fotosession med å nistirre på skjermen? Jeg ser flere gjør det, til og med folk som tar bilder av folk- og det bare en helt underlig vibbe.

Nå var det ikke en "photoshoot" jeg hadde i tankene, men mere under en kveld på svaberget el..

Med AF så mener jeg autofokusen, ikke varselspipen på at kameraet har truffet fokus enn eller annen plass..

Poenget mitt var at mesteparten av batterikapasiteten blir nok brukt til å ta bilder, men ikke alt..

Lenke til kommentar
Ja, slo på kamera og det viste 100%, tok så 1015 bilder, og det viste 99%... bildene var JPG basic small, med 1/8000 f/2.8 ISO 200, mens bildene ble nesten helt mørke...

Det er jo (som du er inne på) ikke særlig representativt for 1000 'normale' bilder. Lysmåleren drar strøm, autofokus drar strøm, preview bak på kameraet (hvis man bruker det) står gjerne på 10-15 sek. pr. bilde osv, og disse tingene drar nok langt mer strøm pr. bilde enn lukkeren/sensoren gjør på ekstremt korte eksponeringstider.

Lenke til kommentar
Fatter ikke at det er mulig å ta 500 bilder pr dag i snitt om du ikke tok kun seriebilder. Hvordan skal du rekke å sortere, redigere og angi metadata på 500 bilder pr dag? Fysisk umulig med all etterarbeid som dette innebærer etter mitt syn.

Jeg tipper at etter en dag hvor Gissan har tatt 500 fuglebilder, blir maks 5 stk redigert, maks... Ellers burde han vel hatt en portefølje med et par hundre/tusen bilder...

Lenke til kommentar

Vil også legge til at nesten alle bildene ble tatt i seriebildemodus (350D har 3bps, det er jo ikke så mye) - men av noe. Det er de færreste bilder det ikke er en fugl i bildet, det må bli i slutten av en serie når fuglen har fløyet. Ellers blir jo mange like når man tar i seriebildemodus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...