Gå til innhold

Nikon D700. Noen interesserte?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk testa ut et D700 i butikken i dag. En kunde som hadde det med seg for finne en snutebag.

Fytti helvete for en søker! Har seff prøvd D3 et par ganger, men alltid like morsomt å se gjennom en FF-søker. Den raske og "angripende" lukkerlyden gir meg boner! Gleder meg til å svi av 20k +++++! :D

Lenke til kommentar
Jeg fikk testa ut et D700 i butikken i dag. En kunde som hadde det med seg for finne en snutebag.

Fytti helvete for en søker! Har seff prøvd D3 et par ganger, men alltid like morsomt å se gjennom en FF-søker. Den raske og "angripende" lukkerlyden gir meg boner! Gleder meg til å svi av 20k +++++! :D

Haha, nais, selgeren tester kundens kamera. ;)

Lenke til kommentar

Prøver du å si at D700 har samme lukkersystemet som D3?

For det er iallefall et HAV av forskjell på respons, speilbevegelse og blackout fra D300 til D2 / D3

Er det forresten noen andre som opplever selve utløserknappen til D300 som en katastrofe? Den jeg har på vertikalgrepet er derimot perfekt.

I såfall er det en av de gledelige nyhetene i motsetning til den helt begredelige minnekortluka og 90% søkerdekning. (Forøvrig ser det ut til at Bjørn Rørslett kan rapportere en helt vanvittig batteriytelse på D700 selv med standard EN-EL3e)

Endret av Schnoodleboy
Lenke til kommentar

Seinest 1 august skulle navnet på den heldige vinner av et Nikon D700 offentliggjøres.

Håper det ikke var flere enn meg som fant ut at man kunne hake på for både

DX og FX? :p

Er det minnekortluka på D700 som dere klager på? Er det noen som vet

om det er gummipakning rundt den, altså værbeskyttelse?

Lurer på hvor værbeskyttet D700 er, om det er trygt å bruke den i regn?

Vet at objektivene også må ha slik beskyttelse og at langt fra alle Nikon

objektiv har det. Leste den siden som han amerikanske "fair weather" fotografen hadde

om D700. ( http://www.jimreedphoto.com/content.html?page=5 ) Og etter hva han skriver

så skal den tåle regn bra. Men Nikon garanterer vel ingenting her, så man tar vel en

sjanse med slikt.

Lenke til kommentar

Lurer litt på hvor værtetta den er i forhold til f. eks en Pentax K20D. Pentax spiller jo veldig på at den er værtettet, og nevner alltid det som en av sine fordeler. Virker ikke ut som dette er et like brukt kjøpsargument for Nikon. Greit nok at de kaller den værtettet, men still...

D700 er vel bygd på samme chassis som D300, og D300 er vel værtettet. Usikker på om minnekortluken har noen forskjeller i forseglingen. Idiotisk av Nikon å ikke inkludere den bryteren. Hvor ofte får jeg bruk for den dumme Info-knappen?! EXIF skal sees på et enkelt og lite strømsugende LED-display. Basta!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...