Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Når offentliggjøres eksamenskarakterene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tok en titt på juni-planen som lå på vår fronter. Der står det.

19 juni:

Fellessensur

------------

Noen som vet hva det betyr? Betyr det at eksamenskarakterene bestemmes da, eller offentliggjøres de? Hmm..

Lenke til kommentar

Ja, onkelen min er norsksensor, så jeg syns han sa at karakterene var satt nå, men kanskje skolene får dem i morgen. Men så er det vel opp til skolene hvor raskt de klarer å legge dem ut, henge opp lister etc. På min skole henges de opp på fredag hvertfall!

Lenke til kommentar

Godt spørsmål. Skolen vår deler ut vitnemålene på tirsdag, og det er ikke gitt noen tegn til at eksamenskarakterene vil offentliggjøres for oss på skolen før den tid. Hvor får dere se karakteren hvis den blir offentliggjort i morgen, da? Jeg trodde forresten at alle VK2-elever skulle få vite resultatet samme dag. Men jeg aner ikke. Fint om noen kan rydde opp i eventuelle misforståelser. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696

Vi får eksamenskarakterene mandag, og vitnemålet torsdag om en uke, kanskje det har noe med at kontordamene er inkompetente som faen.

Endret av Slettet-120696
Lenke til kommentar

3 i hovedmål (norsk), 4 i sidemål (nynorsk). Er sjokkert over treern i hovedmål, har ellers ligget rundt 5-6 på stilene mine, men jeg viste når jeg var ferdig at jeg hadde skrevet en dårlig oppgave.

I forhold til standpunktkarakterer, regnes eksamenskarakterer ut annerledes? Og en treer i hovedmål er jo dårlig, vil dette være et hinder for meg senere i livet?

Lenke til kommentar

Hvis du søker studier i år, så vil eksamenskarakteren og standpunktkarakteren telle som én karakter, der du tar snittet av de to. Altså vil din karakter i norsk hovedmål være f.eks. : (3 + 5)/2 = 4 . Det vil si at dersom du er misfornøyd med eksamen og ikke vil at den skal trekke så mye ned på snittet, bør du søke før den nye ordningen kommer i gang.

Søker du fra neste år, derimot, så vil eksamenskarakteren stå for seg som en egen karakter på vitnemålet. Det er visst slik det er blitt fra og med 2009, med Kunnskapsløftet.

Endret av Mademoiselle
Lenke til kommentar

Spurte skolen min. De kommer i morra, skjønner ikke hvordan noen har fått de allerede. De sa at de ikke ble sendt over før sent i kveld, tidligst. Ville gjerne vite det før jeg dro på ferie men jeg har jo alltids noen som kan se for meg i morgen:)

God sommer alle sammen:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...