Kirie89 Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Ja, når blir eksamenskarakterene egentlig offentliggjort og hengt opp på skolen? Vi har ikke fått noe informasjon om dette på skolen vår. Noen som vet? Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Samme her. Sensuren skal vel offentliggjøres når som helst? Tror det er i løpet av denne uka, hvertfall. Lenke til kommentar
krikol Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 På vår skule kan me få vite karakteren etter kl. 12 på fredag. Vil tru dette gjeld for alle skular. Lenke til kommentar
Kirie89 Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Skolen til kameraten min har sagt at de skal få vite det i morra, så jeg vet ikke jeg.... Lenke til kommentar
Kirie89 Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Jeg tok en titt på juni-planen som lå på vår fronter. Der står det. 19 juni: Fellessensur ------------ Noen som vet hva det betyr? Betyr det at eksamenskarakterene bestemmes da, eller offentliggjøres de? Hmm.. Lenke til kommentar
krikol Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Karakteren er satt idag, men ein får ikkje veta ann enda Lenke til kommentar
conolo Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Ja, onkelen min er norsksensor, så jeg syns han sa at karakterene var satt nå, men kanskje skolene får dem i morgen. Men så er det vel opp til skolene hvor raskt de klarer å legge dem ut, henge opp lister etc. På min skole henges de opp på fredag hvertfall! Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Godt spørsmål. Skolen vår deler ut vitnemålene på tirsdag, og det er ikke gitt noen tegn til at eksamenskarakterene vil offentliggjøres for oss på skolen før den tid. Hvor får dere se karakteren hvis den blir offentliggjort i morgen, da? Jeg trodde forresten at alle VK2-elever skulle få vite resultatet samme dag. Men jeg aner ikke. Fint om noen kan rydde opp i eventuelle misforståelser. Lenke til kommentar
Kirie89 Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Vi får vitnemålet i posten. Eksamensresultatene blir hengt opp i vinduer på skolen der vi lett kan se det. Lenke til kommentar
smoothie46 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Vi får ikke vitnemålene før onsdag, og med det vite eksamenskarakterene.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Vi får eksamenskarakterene mandag, og vitnemålet torsdag om en uke, kanskje det har noe med at kontordamene er inkompetente som faen. Endret 19. juni 2008 av Slettet-120696 Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Fikk karakterer i norsk hovedmål og sidemål i dag (VKII). Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Fikk karakterer i norsk hovedmål og sidemål i dag (VKII). Oi! Tidlig! Hvordan gikk det da? Hva fikk du? Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 3 i hovedmål (norsk), 4 i sidemål (nynorsk). Er sjokkert over treern i hovedmål, har ellers ligget rundt 5-6 på stilene mine, men jeg viste når jeg var ferdig at jeg hadde skrevet en dårlig oppgave. I forhold til standpunktkarakterer, regnes eksamenskarakterer ut annerledes? Og en treer i hovedmål er jo dårlig, vil dette være et hinder for meg senere i livet? Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Hvis du søker studier i år, så vil eksamenskarakteren og standpunktkarakteren telle som én karakter, der du tar snittet av de to. Altså vil din karakter i norsk hovedmål være f.eks. : (3 + 5)/2 = 4 . Det vil si at dersom du er misfornøyd med eksamen og ikke vil at den skal trekke så mye ned på snittet, bør du søke før den nye ordningen kommer i gang. Søker du fra neste år, derimot, så vil eksamenskarakteren stå for seg som en egen karakter på vitnemålet. Det er visst slik det er blitt fra og med 2009, med Kunnskapsløftet. Endret 19. juni 2008 av Mademoiselle Lenke til kommentar
Kirie89 Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Spurte skolen min. De kommer i morra, skjønner ikke hvordan noen har fått de allerede. De sa at de ikke ble sendt over før sent i kveld, tidligst. Ville gjerne vite det før jeg dro på ferie men jeg har jo alltids noen som kan se for meg i morgen:) God sommer alle sammen:) Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Bruker SkoleArena, så det kan ha noe med saken å gjøre. Lenke til kommentar
Mademoiselle Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Bruker SkoleArena, så det kan ha noe med saken å gjøre. Vi bruker også SkoleArena, men det var ikke kommet noen resultater fra norsk hovedmålseksamen der ennå. Lenke til kommentar
Ituca Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Har vært borte fra heimen en stund, og på grunn av det dårlige eksamensresultatet lurer jeg på: Har eller kommer eksamenskarakteren i posten? Håper det ikke... Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Jeg har ikke fått noe i posten i alle fall. Men regner jo med at det kommer etterhvert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå