Deadalus Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Har sett litt på surroundreceivere, ser at noen har 1080P oppskalering. Vil det funke på HTPC,Så man slipper å gjøre noe med codecs og software. Eller er det bedre å gjøre det på HTPC ? Hadde vært salig. Spurte om det på soundgarden, så bare rart på meg. Ville vel at jeg skulle kjøpe en blu-ray/DVD spiller. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Nå er det nettopp "bevist" i blindtester at det er nærmest umulig å se forskjell på filmer i 480p, 720p og 1080p på TV. Nå tar jeg slikt med en klype salt, men man kan nok ikke se bort i fra at det er noe sannhet i det. Du sitter tross alt noen meter unna TV-en. Det jeg vil fram til er at jeg tror ikke du vil merke forskjell på om HTPC-en eller receiveren din gjør oppskaleringen. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 4. juli 2008 Del Skrevet 4. juli 2008 720p og 1080p har ikke all verdens forskjell. Men DVD opp til Blu-ray kvalitet er stor, hvis du har godt nok utstyr. Det hjelper ikke å sitte 10 meter unna en 32 skjerm og begge bruker scart inn. Men til topic. Det er nok lurt å la PCen gjøre jobben selv. Oppløsningen har vel egentlig ikke noe med codecs osv å gjøre. Man kan nok fikle mye men oppløsningen er det samme som du stiller skjerminnstillingene til. PCen sender ofte litt rare signaler, og det er ikke sikkert skalereren i forsterkeren takler dette. Og hvis PCen først skal omgjøre ett videosignal til 480p/i og sende det til forsterkeren som skal skalere videre, så er det allerede gjort en skalering i PCen, da videoer ofte varierer krafitg i størrelser. Du vil også få enorme ikoner på skjermen, siden skjermoppløsningen blir såpass lav. Jeg har stilt min på 1920x1080, og alt funker strålende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå