Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Heisann. Etter sommeren skal jeg kjøpe ett eller kanskje to recording interface. Saken er at jeg vil ha flest mulig kanaler for pengene. Til nå har jeg funnet ut at det eneste som blir aktuelt, med tanke på pris i forhold til kanaler er Motu. For eksempel to stk 24i/o. Men, finnes noen andre som har mange kanaler til en snill pris? Trenger ikke nødvendigvis å være over 40 kanaler, men helst ikke mindre enn 30, med mindre det er et veldig godt interface. Nytt eller brukt er ett fett, samme om det blir kjøpt i Norge eller bestilt på Ebay også. Jeg tror jeg setter et Max budsjett på 8000.- Freebird. Lenke til kommentar
Snarf Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Heisann. Etter sommeren skal jeg kjøpe ett eller kanskje to recording interface. Saken er at jeg vil ha flest mulig kanaler for pengene. Til nå har jeg funnet ut at det eneste som blir aktuelt, med tanke på pris i forhold til kanaler er Motu. For eksempel to stk 24i/o. Men, finnes noen andre som har mange kanaler til en snill pris? Trenger ikke nødvendigvis å være over 40 kanaler, men helst ikke mindre enn 30, med mindre det er et veldig godt interface. Nytt eller brukt er ett fett, samme om det blir kjøpt i Norge eller bestilt på Ebay også. Jeg tror jeg setter et Max budsjett på 8000.- Freebird. Har du vurdert å kjøpe en stor mikser med firewire tilkopling, ala Mackie Onyx osv? Med dette budsjettet må du nok se på brukte miksere med tilkobling til data. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Hva skal du med så mange kanaler? Bare nysjerrig... Geir Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Fullt band.. 10 kanaler til trommer. 4 Til Gitarer 2 Til Bass 5 Vokaler og evt. kor. Du har kanskje rett at det blir vel mye kanaler, men dersom du har noen andre forslag til å få gjort opptak så er det bare å si i fra.. EDIT: Selvfølgelig også to kanaler til piano. Endret 19. juni 2008 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Jeg er vel ikke den rette til å si noe. Jeg spiller stort sett alene med ett instrument om gangen, så da trengs ikke så mange innganger. Og når jeg spilte i band for 30 år siden brukte vi en stereo båndopptager til opptakene. (Alternativet var å gå i studio, og det var dyrt!) Vil det ikke kreve litt maskinkraft å spille inn så mange spor samtidig? Edit: Hvorfor to kanaler hver til gitar og bass? Geir Endret 19. juni 2008 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 To kanaler til hver gitar fordi at elementene i forsterkeren gir forskjellig lyd, selvfølgelig ikke nødvendig å mikke begge, men i enkelte sammenhenger blir det bedre. På bass bruker jeg en DI-boks og en mikrofon på forsterkeren og setter dette sammen for å få best mulig lyd. Har prøvd med kun stereo ut fra mixer, men det blir veldig grøtete og det er mye lettere å kunne sitte i etterkant og redigere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Heisann. Etter sommeren skal jeg kjøpe ett eller kanskje to recording interface. Saken er at jeg vil ha flest mulig kanaler for pengene. Til nå har jeg funnet ut at det eneste som blir aktuelt, med tanke på pris i forhold til kanaler er Motu. For eksempel to stk 24i/o. Men, finnes noen andre som har mange kanaler til en snill pris? Trenger ikke nødvendigvis å være over 40 kanaler, men helst ikke mindre enn 30, med mindre det er et veldig godt interface. Nytt eller brukt er ett fett, samme om det blir kjøpt i Norge eller bestilt på Ebay også. Jeg tror jeg setter et Max budsjett på 8000.- Freebird. Har du vurdert å kjøpe en stor mikser med firewire tilkopling, ala Mackie Onyx osv? Med dette budsjettet må du nok se på brukte miksere med tilkobling til data. Mixer med Firewire-interface kan absolutt være ett alternativ og da kan jeg strekke meg litt angående pris også ettersom at jeg ikke trenger å kjøpe en controller. Så da kan vi si 12000.- ink. evt. frakt. Endret 19. juni 2008 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
arela Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Kjøp lydkort med ADAT interface. Kobler du til en eller 2 slike - http://www.behringer.com/ADA8000/?lang=ENG har du kanaler og forforsterkere i hopetall. De skal være ganske billige og gode. Selv bruker jeg Alesis AI3 ADAT interface - kjempe ok! Endret 22. juni 2008 av arela Lenke til kommentar
Snarf Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 ADAT lydkort kan være en god løsning, men ikke i kombinasjon med Behringer ADA8000. Det er de verste preampene man finner i en adat løsning. Om det var viktig med mikser funksjonalitet såvel som lydkort, er nok en større mikser med firewireløsning det beste. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Mixer funksjonalitet er absolutt ikke nødvendig, men for all del ett pluss. Har nå funnet ut at Presonus sine Firestudio Project kan bli aktuell. Noen som har erfaringer med de, eller vet det er mulig å "linke" de? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 mackie onyx er et godt kjøp, man får stort sett ikke bedre pre-amper til den prisen, da må man ganske mye høyere i pris. og du trenger ikke så mange kanaler, max så mye du skal bruke på trommer. f.eks 10-12. du spiller ikke inn alt på engang uansett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Jo du spiller inn alt på en gang når det er live.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 åja, det er live, trodde det var studio. men da er saken en helt annen, Live og studio er to ganske forskjellige verdner, også i utstyr. se på noe utstyr som er mer laget for jobben live.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Det vil nok bli brukt til både og. Og derfor er behovet for så mange kanaler der.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) ADAT lydkort kan være en god løsning, men ikke i kombinasjon med Behringer ADA8000.Det er de verste preampene man finner i en adat løsning. Om det var viktig med mikser funksjonalitet såvel som lydkort, er nok en større mikser med firewireløsning det beste. Dersom jeg da vil satse på en ADAT løsning. Tenker jeg å kjøpe 2x"Presonus Firestudio", men hvile preamper (ADAT) vil du da anbefale? Endret 21. juli 2008 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg har en mackie onyx 800r, den er knallgod. RME sin octamic skal også være veldig bra, men den er et lite hakk dyrere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 22. juli 2008 Del Skrevet 22. juli 2008 Ajda!...Den parkerer jo budsjettet mitt helt dersom jeg skal få nok kanaler... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 8. august 2008 Del Skrevet 8. august 2008 Takk for hjelpen alle sammen, da har jeg bestemt meg for hva jeg skal ha. Det ble 1 stk Presonus Firestudio og 2 stk Presonus Digimax FS.. Takk for hjelpen alle som har bidratt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå