Gå til innhold

Ang Xp2400 opplåsing

Anbefalte innlegg

Fikk nettopp en Xp2400 i posten :D , dette er jo gøy.. har sittet og lest og fundert på å låse opp denne.

Leste her at Athalon XP prosessorer har et laserkutt mellom L1 broen. vel, denne har ikke det,

så her vil da blyant trikset virke? eller må jeg ha på sånn varmetrådrep kit greie for å låse opp L1?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg beklager å måtte si det, :p men den CPU´n din er ulåst. Trenger ikke noen blyant.. bare til å stille i vei :)

Alle tbred B´s er ulåste fra fabrikk.

Så med andre ord, hvis man har en Xp2400+ trenger man ikke gjøre noe fysisk med CPU'en for å overklokke??

Lenke til kommentar

ikke flash, sliter med det samme er bare å starte maskinen på nytt igjen så kommer du rett inn i bios (hold på knappen i åtte sek for å skru av skru på)

Har Asus a7v333, ellers er det en jumper som kan resette bios. Det å flashe er litt risky

Lenke til kommentar

Dere med forholdsvis nye HK slipper å gjøre det så tungvindt. Det eneste dere gjør for å komme inn i bios etter å ha stil inn noe feil er å slå PC´n helt av. Slå den deretter på igjen mens du holder "insert" inne. Om du har Epox HK så gjør du det samme, men da tapper du "delete" samtidig.

Mye enklere, og du slipper å stille inn alt på nytt. Klokke, dato osv..

Det er forresten litt rart at dere ikke får det til å funke med å kun endre MP.. har dere prøvd å øke MP bare med 0.5 eller 1.

Lenke til kommentar

prøvde meg på å flytte MP fra 13 til 13.5, men da ble det svart..

men så har jeg bare prøvd å ta "blyant trikset da.... virka tydligvis ikke....

er sannelig ikke sikker på hvordan jeg skal gjøre dette nå!

er det MP eller FSB justering som er det beste....

hvilke innstillinger bør jeg bruke?

Lenke til kommentar

Alle T-Bred's er ikke åpne for multiplier-justering. Det som dere kanskje misforstår litt er at på T-Bred brukes ikke L1 bruene til å justere multiplier...her brukes L3-bruene. Så her må man nok fram med bakruterep hvis man ikke har NForce-mb eller noen KT400-mb.

Lenke til kommentar
Alle T-Bred's er ikke åpne for multiplier-justering. Det som dere kanskje misforstår litt er at på T-Bred brukes ikke L1 bruene til å justere multiplier...her brukes L3-bruene. Så her må man nok fram med bakruterep hvis man ikke har NForce-mb eller noen KT400-mb.

jeg har et KT-400 kort da... mener du at da ken jeg bare justere ivei?

please spesify!! :)

Lenke til kommentar

Det aller viktigste er tålmodighet.

Prøv forsiktig å skru opp fsb(kjør minnet sync,så får du bedre minne-båndbredde),å se hvor langt du kommer.Når du ikke kommer lengre kan du skru opp Vcore ett knepp,husker ikke hva ram du har,men kanskje knepp opp Vdd littegrann.Hold øye med tempen,viktig.

Hva enn du gjør så gjør det forsiktig,vær tålmodig.Du har alt du trenger for å klokke bra.På www.slapps.com/review/abit_kd7.htm

har de Norsk test av KD-7,ta en titt der.

Lenke til kommentar

men hva er det medKT-400 + nforce2 kort som gjør de mer overklokkingsvennlige?

kan man liksom overstyre låst multiplyer med det, eller der det bare det at de er mye bedre på fsb justering?

Så det er L3 som skal "males" da eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...