UrNils Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Har kjøpt 250 CD-R plater på spindel som jeg tenker å lagre i CD-vesker. Det jeg lurer på er om noen her vet om et program hvor man kan legge inn info om innholdet på hver plate som man kan søke på for enklere å finne platen som akkorat den fila ligger på? Eks.: Hvis man kaller platene for mp3-plate xxx, spill-plate xxx, osv så vil jeg legge inn info i en database med alt innholdet på de forskjellige platene slik at jeg kan søke på ei mp3-fil, så skal det komme opp hvilken mp3-plate den fila ligger på. Ble litt knotete forklart, men håper dere forstår hva jeg mener. På forhånd takk. Lenke til kommentar
jorank Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 skjønner hva du mener...den beste løsningen er vel å lage seg en egen database, bruker du ms access, krever det ikke mye kunnskaper. samtidig får du dine individuelle behov tilfredstilt Lenke til kommentar
KAS Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 excel/regneark duger vel også skulle jeg tro. Lenke til kommentar
UrNils Skrevet 12. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2003 Jeg kunne selvfølgelig ha gjort det selv i access eller i excel. Men dette ville jo ført til ENORMT med arbeid, da jeg vill ha vært nødt til å skrive inn alle filene som lå på mp3-plata manuelt. Det sier seg selv at dette holder ikke hvis man brenner 50 plater med 200 filer på hver plate. Så jeg er ute etter et program som kan scanne cd-plata for innhold, og legge dette i en database som jeg kan sette navn på. (tilsvarende navn på cd-plate) Lenke til kommentar
atlenes Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Kan anbefale WhereIsIt : http://www.whereisit-soft.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå