Carny Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Var på Solastranden i går, da det fremdeles var litt sol her på vestlandet. Kiting, går jeg ut ifra at det kalles. Stemmer ikke det? Det var i alle fall en del som holdt på med det i den kraftige vinden. Skjev horisont var intensjonen. Det som derimot ikke var intensjonelt var at kamera skulle "klikke". Det eneste jeg har gjort er å resize. Alt annet som ligner på effekter klarte kamera å gjøre på egenhånd. Det mistet fokus og fargene ble forvrengt. Det jeg liker med bildet er at det ser litt 60-talls aktig ut. Nesten som et billig en-gangs kamera. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Nice. Dette er endelig et skikkelig spennende bilde fra deg. Jeg har sett det før, men det er ganske bra gjennomført. De blasse fargene, den skeive horisonten og de uklare figurene. Hvis det hadde vært kvadratisk hadde det sett ut som et falmet Instamatic-bilde fra sekstitallet. Som bestemor tok ved et uhell da hun skulle legge kamera tilbake i picnic-kurven. Meget bra. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Er det meningen at flares skulle bli så synlig? Lenke til kommentar
Carny Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Er det meningen at flares skulle bli så synlig? Er ikke helt sikker på hva du mener. Bildet er tatt med et kompaktkamera, så det er litt begrenset hva jeg kan få ut av det. I tillegg jobber jeg med å gjøre meg kjent med begrensningene. Er det motlyset du mener? I så tilfelle så var det meningen at det skulle være mer eller mindre silhuetter av de som er med i bildet. Den rosa fargen er et resultat av at kamera er gammelt og sikkert i ferd med å ta kvelden. Lenke til kommentar
Carny Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Nice. Dette er endelig et skikkelig spennende bilde fra deg. Jeg har sett det før, men det er ganske bra gjennomført. De blasse fargene, den skeive horisonten og de uklare figurene. Hvis det hadde vært kvadratisk hadde det sett ut som et falmet Instamatic-bilde fra sekstitallet. Som bestemor tok ved et uhell da hun skulle legge kamera tilbake i picnic-kurven. Meget bra. Takk, PM! Jeg ble selv veldig fornøyd med hele preget som er i bildet. Jeg liker bestemor-sammenligningen din. Artig Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Flare er perfekt på et bilde som dette. Det er når lyset treffer frontlinsen fra en vinkel som gjør at kontrastene forsvinner i bildet, eller deler av bildet. I dette tilfellet et must, spesielt når den så flott som dette. Egentlig er jo liten dybdeskarphet også en optisk svakhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå