Mats__ Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Får Canon Eos 40D fra USA om ei uke, og trenger en grei snutebag? Har har lyst på en med plass til kamera med kit-objektivet (EF 28-135). Er det noen som har noen anbefalinger? Har på en rar måte fått en forkjærlighet for Lowepro, men er det noen som kan venne meg av dette er jeg åpen for det? Endret 19. juni 2008 av Mats__ Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Selv har jeg Crumpler og er ganske fornøyd. Bagen ser ikke ut som en typisk kamerabag. Ganske kjekt når man er på ferie og slikt, kan ha mye rart i den og så ser den ikke ut som en "Jeg har kamera i bagen, kom å stjel meg" bag.. Lenke til kommentar
Mats__ Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Okey, hvilken er det du har? Har sett på Lowepro Rezo AW. Noen som har erfaring med den? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Får Canon Eos 40D fra USA om ei uke, og trenger en grei snutebag? Har har lyst på en med plass til kamera med kit-objektivet (EF 28-135). Er det noen som har noen anbefalinger? Har på en rar måte fått en forkjærlighet for Lowepro, men er det noen som kan venne meg av dette er jeg åpen for det? Bruker topploader fra Lowepro selv, jeg har 75 aw da den har plass for en 70-200 montert på kamera,men du får dem i flere størrelser,flott bag som kan bæres over skulderen eller på magen,følger med seler slik at du kan avlaste over begge skuldre + stropp rundt livet. Lenke til kommentar
abrakadabri Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Dette er vesken du skal ha; Case Logic Slrc2: Prisguiden Personlig er jeg veldig fornøyd med byggekvaliteten på den, materialkvaliteten. Får plass til to objektiver (vidvinkel og zoom) i sideveskene + SB400 blitsen og et filer foran og minnekort i topplokket som går over hovedrommet. Har også Slingshot AW100 heter den vel - kurant den og, men jeg personlig er enda større fan av Case Logic byggekvalitet - et herlig merke synes jeg! Du kan og forsøke Ebay og søke etter den der - kan tenkes at det blir enda billigere - men husk at om du overstiger 200 kroner kan moms komme på og tollbehandlingsgebyr... Ha en strålende dag!!! =) Lenke til kommentar
BF-Medic Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Har selv nettopp kjøpt meg Lowepro Topload Zoom Mini, en veldig kompakt og grei snutebag til f.eks. mitt D40. Er ikke plass til så mye mer enn kamera og objektiv, men det ser ikke ut som du trenger mer Er selv veldig fornøyd med denne vesken, den er kompakt, rimelig solid og brukervennlig! Lenke til kommentar
zorry Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Okey, hvilken er det du har? Har sett på Lowepro Rezo AW. Noen som har erfaring med den? Har en Rezo AW 160 tror jeg det er. Får plass til 40D med EFs 17-55 og solblender i den. I tillegg går 430EX akkurat inn i rommet med glidelås foran. Vil jeg ta med et ekstra objektiv hekter jeg på et ekstra etui til det på den ene enden av vesken. Pleier å sette ned kameraet på tvers i bagen med grepet rettet oppover. USB kabel går i nettingrommet i enden av det innvendige rommet. En av skilleveggene har jeg tatt ut, den andre har jeg montert horisontalt rett over bunnen, slik at lader og kabel får plass under den. Den utvendige strekklommen kan passe til mobil eller en liten blitz-diffusor. Alt i alt synes jeg denne bagen fungerer veldig greit til mitt bruk. Jeg liker det at den er kompakt og at den ikke stikker lenger enn nødvendig ut fra kroppen når den henger over skulderen. Mange av snutebaggene synes jeg er litt rart utformet fordi de bygger så langt utover når de henges om halsen. Hvorfor kunne ikke produsentene heller lage smårommene på siden av snuten i stedet for frampå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå