Gå til innhold

Nostalgi: hva var din første mobil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nokia 5110, det var tider det! Hohoho, med SPILL, og logoer, og liten størrelse+++ Null probblem. Ikke etter fallet ned på betong-golvet vårt i kjelleren en gang, var vel ca 2,20 meter ned eller noe... (Mellom trappetrinna, lumske greier det der...)

Lenke til kommentar
La oss sette lene oss tilbake i gyngestolen og mimre litt.

Hva var den første mobilen du hadde?

Skriv gjerne noen ord om den også.

Hmmm

Simonsen freeway 450

en kloss av en nmt.

etterfulgt av en

Simonsen freeway robustline 450.

Arti telefon, vanntett, norsk, støtsikker, laget med en indre magnesiumramme...

nesten så jeg savner den jeg...

Lenke til kommentar

Min første var en Motorola, husker ikke helt hva modellen het, men det var M30 eller noe lignende. Den kostet 400 kroner med Telenor kontantkort i april 1999.

Så, et halvår senere, fikk jeg se en kamerat som hadde Nokia 3210 - og det var jo en helt utrolig mobiltelefon. Skikkelig bra oppløsning på skjermen, Snake, nedtellingstidtaker og ordbok. Så den kjøpte jeg meg etter en stund.

Lenke til kommentar
Min første mobil var en SVÆR nokia 1610 , hehe vil ikke huske så mye av den , til og med da synetes jeg at den var stor  tror det var i 1996 hvis jeg ikke tar helt feil!! :lol:

Din pyse :)

Jeg hadde en Nokia 2010, din (1610 / 1611) er en mindre og billigere utgave av den (2010). Da 1610 kom så kom også 2110. Bra mobil med metal ramme og greier.

nokia-2010.jpg

2010.gif

Lenke til kommentar

Første telefonen jeg hadde (etter å ha boikotta mobiltelefoner en stund) var Nokia 8210. Kjøpte den vel for tre-fire år siden såvidt jeg husker, betalte ca. 3000. Hvilken telefon jeg har nå? Nokia 8210 - samme telefonen :) Den ser til og med ganske pen ut, det mokkabrune dekselet jeg kjøpte samtidig (liker ikke så godt det røde standarddekselet) har holdt seg godt og er knapt stripete i det hele tatt. Innerlommer er snille mot mobiltelefoner.

Lenke til kommentar
Første var en Alcatel som verken hadde telefonbok eller kunne sende SMS. Deretter har jeg hatt: Nokia 6110, Nokia 7110, Ericsson R380 og nå Nokia 7650.

stemmer, jeg hadde og en Alcatel, den var STOR!!! og veide grasalt mye... etter det har jeg hatt en rimelig gammal Ericsson, Nokia 3210,7110 og T720 (som jeg ga til min mor, ikke spør)... og nå bruker jeg min gamle 3210 igjen :-D

Vurderer SE T68i eller Siemens S55 nå...

Lenke til kommentar

Panasonic G450 !!

Den var faktisk ganske fet. Hadde masse avanserte funksjoner som ikke var vanlige på den tiden (97).

Kasserte den etter at den begynnte å slå seg av helt tilfeldig.

Men bortsett fra det så fungerer den faktisk fortsatt !!

Lenke til kommentar

Ja, husker det som om det var i går. Knugende med 800 norske kroner i hånden kjøpte jeg en nokia 3110 med monsterbatteri og standardbatteri. Dette var brukt.

Det er dog en av de telefonene jeg er mest fornøyd med til dags dato. Iallefall med slimbatteriet jeg seinere kjøpte.

Deretter kom 3210, 8210, siemens c35i, 6210, motorola t191, 7110, SE T600 og nå til slutt SE t68(i)

*mimre*

Lenke til kommentar

Min første telefon var en Siemens S10 med farger, hele 3 stykker!!!! Svær som H**** og veide ett tonn, men det tålte alt, og jeg mener ALT. Kunne kaste den i veggen og slippe den i murgølvet osv.

har den fortsatt tror jeg ligger i skoffen ett eller annet sted :)

Nå er jeg en lykkelig eier av en SE T300 med 253 farger mer enn siemens`en..

Lenke til kommentar

hehe, her vil jeg være med å mimre

Min første telefon var en motorola microtac 5200 <--ikke la dere lure av navnet, den var svær og tung

Mitt andre var motorola microtac 7200 (akkurat samma tlf som 5200 bare med tynnere batteri :lol: )

nå husker jeg ikke de andre så godt lenger...Ericsson Gh337 med mahogny deksel 8) , eriksson gh388 eller noe sånt, har til og med hatt

Maxxon tlf.

fra nokia har jeg hatt: 5110,6210,6310,6510,8210,8310, og nå 7210, men vurderer panasonic tlf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...