Gå til innhold

Nostalgi: hva var din første mobil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Motorola... husker ikke modellnr. Jeg kjøpte den pga den lille størrelsen på ca 13x6x3cm, den lille faste antenna (bare 4cm lang) og vekta på ca 220 gram. Standbytiden var ca 3 døgn og taletiden 1,5 timer. Den hadde 2-linjers display og kunne bare skrive store bokstaver i meldinger.

Den hadde NiCd batteri som kunne byttes ut med 4 oppladbare AA-batterier.

Fikk meg også en reservetelefon en stund: Nokia 1611.

Deretter: Siemens C35i

Ny reservetelefon: Nokia 5110

Nå: Ericsson T29

Lenke til kommentar

Min første var en Phillips Twist - etterfølgeren til Diga. Kjøpte den på Rimi til 199 kr med NetCom-kontantkort.

Har den fortsatt... Du kan IKKE søke i telefonboka, så hvis du skal sende melding til personen på SIM-plass 50, må du trykke 50 ganger på ned-tasten... :lol:

Meldinger viser ikke avsender, kun nummer (noe forøvrig Siemens holdt på med leeenge!). Ellers så låser den seg ofte mens du skriver meldinger... Skikkelig bra ja... hehe

Lenke til kommentar

Ericsson NH 97. Murstein med den svære vippeantenna (NMT900 telefon)

Må få legge til at jeg faktisk kjørte over telefonen med bilen min en gang...jeg mistet den bak bilen når jeg skulle rygge ut av garasjen og rygget over telefonen...displayglasset fikk en sprekk, men telefonen virket helt bra. Kvalitet kaller man det...ikke som telefonene idag nei... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...