ReeRun Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Jeg fikk min nye gaming pc på mandag, som jeg har satt sammen. Når vi startet virjet det som at alt gikk fint, helt til vi plugget i skjermen, da kom det "No Signal" på skjermen.. Leverte pc'n til en som kan litt mer, men han fant heller ikke ut noe. Er det noen her som vet hva det kan skyldes? er det en komponent som er defekt elns? Her er ca. den samme pc'n som jeg kjøpte; https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=52064 . Takker på forhåns for svar:) Endret 19. juni 2008 av ReeRun Lenke til kommentar
Tengs Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Du forteller ikke mye om hva som egentlig er galt, og hva dere har prøvd og ikke. Kan være lurt å fortelle om følgende: Starter maskinen opp? Hører du "Pip" lyd? -Ofte når enn har problemer med noe under oppstart, så piper maskinen på en spessiell måte, som gir en feilmelding. (les manual/hovedkort produsent) Om maskinen starter opp, plukk ut ALT untatt skjermkort og hovedkort, start opp og se om du får skjermbilde. Da har du for eksempel eliminert problemer med HD/CD-Rom/RAM. ;-) Forklar litt mer heller, så kan nok jeg, eller andre hjelpe deg litt til. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Prøv o bytt plats på kabeln mellom de begge skjermkorts kontakterna på skjermkortet.. Lenke til kommentar
ReeRun Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Du forteller ikke mye om hva som egentlig er galt, og hva dere har prøvd og ikke. Kan være lurt å fortelle om følgende: Starter maskinen opp? Hører du "Pip" lyd? -Ofte når enn har problemer med noe under oppstart, så piper maskinen på en spessiell måte, som gir en feilmelding. (les manual/hovedkort produsent) Om maskinen starter opp, plukk ut ALT untatt skjermkort og hovedkort, start opp og se om du får skjermbilde. Da har du for eksempel eliminert problemer med HD/CD-Rom/RAM. ;-) Forklar litt mer heller, så kan nok jeg, eller andre hjelpe deg litt til. Jeg får startet opp maskinen og det ser ut som alt gåt fint for alt av vifter og slikt går, men når jeg slår på skjermen står det bare"No Signal". Har prøvd med en annen skjerm, det funket ikke, og har prøvd skjermen på en annen pc, det virket fint.Har koblet alt til skjermkortet på nytt, men har enda ikke testet hvilke komponenter som ikke virker. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Sjekket kabeleln? vilken skjerm har du? Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Koblet i feks ATX 4pins kabelen til hovedkortet? Og forresten bryter du regelene iforhold til over 4 linjer i signaturen. Lenke til kommentar
ReeRun Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Sjekket kabeleln? vilken skjerm har du? Om jeg har sjekket kabelen ti lskjermen ja? sa jo jeg hadde testet den på en annen pc Lenke til kommentar
Montolio Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Sjekk alle rambrikkene en for en. Hadde samme problemet for en tid siden å da var det 2 brikker som var defekte. Lenke til kommentar
ReeRun Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Skal teste ut rambrikkene og resten av komponentene snart. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) testet med dvi til vga adapter? Fant dette på nett, kanske gäller dig med: I got EVGA 8800gt "superclocked edition" 500 watt antec with 34a 12v asus a8n-sli premium I called tech support they said that evga 8800gt dosent work with antec. I just payed alot of money for a new psu to support this thing, and I am having trouble believing the psu is the problem... Tydligen så kan Corsair psu ge samma orsak..du kanske kan prova en kamrats psu? Endret 18. juni 2008 av Robbansvenske Lenke til kommentar
ReeRun Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 testet med dvi til vga adapter? Det er ikke DVI utgang på skjermen så er nødt til å bruke det xD Men har jo testen med en skjerm som hadde DVI utgang. Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 okej..då är det ju inte psun. Kan adapern vara feil på? Noen skjermer har tydligen problem med att bli oppdaget av 8800gt.. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 At det står "no signal" betyr at skjermen ikke får videosignal fra skjermkortet, ja. Det behøver ikke bety at skjermkortet er defekt, det kan også bety at maskinen ikke kommer så langt i oppstartsprosessen at den får kommet noen vei. Som oftest kan det være noe så enkelt som en strømkabel (ofte 4/8-pins ATX12V) som er glemt koplet i, men det kan også bety at noe annet er defekt slik at maskinen ikke får kommet i gang. Vifter og harddisker vil fortsatt spinne, siden disse får strøm før alt annet, derfor kan de se ut som at maskinen tildels fungerer, men egentlig ikke har kommet noen vei. Lenke til kommentar
ReeRun Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 At det står "no signal" betyr at skjermen ikke får videosignal fra skjermkortet, ja. Det behøver ikke bety at skjermkortet er defekt, det kan også bety at maskinen ikke kommer så langt i oppstartsprosessen at den får kommet noen vei. Som oftest kan det være noe så enkelt som en strømkabel (ofte 4/8-pins ATX12V) som er glemt koplet i, men det kan også bety at noe annet er defekt slik at maskinen ikke får kommet i gang. Vifter og harddisker vil fortsatt spinne, siden disse får strøm før alt annet, derfor kan de se ut som at maskinen tildels fungerer, men egentlig ikke har kommet noen vei. Er rimelig sikker på at alle strømkabler er koblet, men det er jo en mulighet. Ja, det er vel det at det ser ut som at maskinen virker som er tilfellet. okej..då är det ju inte psun. Kan adapern vara feil på? Noen skjermer har tydligen problem med att bli oppdaget av 8800gt.. Det er jo ikke adapteren siden jeg har prøvd med en skjerm uten adapter. Lenke til kommentar
ReeRun Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Har vel testet alt nå utenom et annet skjermkort og hovedkort. Lenke til kommentar
qpeg Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 hadde det problemet for en tid tilbake. problemet var at skjermkortet var innstilt med for høy oppløsning og frekvens enn det skjermen tålte. Lenke til kommentar
ReeRun Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) hadde det problemet for en tid tilbake.problemet var at skjermkortet var innstilt med for høy oppløsning og frekvens enn det skjermen tålte. Hvordan kan man ordne det da? Men jeg tviler på at det er problemet siden vi har testet med en 32" skjerm. Endret 20. juni 2008 av ReeRun Lenke til kommentar
Marre87 Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 (endret) Jeg har akkurat samme problem. Maskinen starter men jeg får ikke noe på skjermen. Men maskinen min har virket fint i ca 5 måneder fram til i går. Den hadde også denne tendensen når jeg skulle starte den for første gang. Men da tok jeg ut skjermkabelen og satte den inn igjen et par ganger, da funket det. Jeg prøvde forskjellige skjermer uten at noe forandret seg. Leter etter ett ekstra skjermkort på kontoret nå, for og få testet om det er skjermkortet som det er noe galt med. Men jeg leste også på et annet forum, der sa han som hadde problemet at han mente det var hovedkortet. EDIT: Jeg får piping når den starter opp. EDIT 2: Det var rammen. Fikk lange pip etter hverandre. Fant ut at det var rammen så jeg prøvde en annen ram brikke å da startet den. Endret 23. juni 2008 av eXtravaganZa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå