Gå til innhold

Sist sang du lærte deg

ertestuing

Anbefalte innlegg

Im Alright har jeg småspilt på i over et år, men begynte først å øve seriøst på den for ikke lenge siden.

Neil Zaza sin versjon, eller JerryC sin? Har bare lært meg JerryC sin, Neil sin er litt i det villeste laget når det går fort...

Tok å miksa litt mellom de to, greide JerryC sin, men ikke hele Neil sin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, hva var sist sang du lærte deg, og på hvilket instrument?

For min del var det Sonata Arctica - Peacemaker på keyboard :D

Min siste var vel Fantasie av Weiss på klassisk gitar. Men strengt tatt er jeg ikke helt ferdig enda

Lenke til kommentar
Didn't happen? må jeg begynne å dra inn vitner :dontgetit:

Snakker om Malmsteen, kan "Im a Viking" (Naturligvis ikke soloen...) :thumbup:

Spilt gitar i tre år, stort sett 2-3 timer hver dag, men har vært oppe i 11. Flittighet kalles det :cool:

Im Alright har jeg småspilt på i over et år, men begynte først å øve seriøst på den for ikke lenge siden. Kommer du over introen på Satch Boogie, går resten glatt.

That's what we call a joke. :)

Det jeg egentlig lurer litt på er hvordan i svarte dere husker slike soloer. Det er jo ofte bare usammenhengende fortfortspilling. :p Jeg klarer aldri å huske slikt.

Lenke til kommentar

lærer meg alltid fler sanger samtidig (fler personligheter her`?)

så her er de to siste:

joe satriani - tears in the rain

joe satriani - friends

er på "sommer" musikk humør for tiden..

men satch boggie er jo en klar fav.

respekt til alle som orker å sitte med fler timer pugging for den:P

Lenke til kommentar
That's what we call a joke. :)

Det jeg egentlig lurer litt på er hvordan i svarte dere husker slike soloer. Det er jo ofte bare usammenhengende fortfortspilling. :p Jeg klarer aldri å huske slikt.

En ting er å være bevisst på skalaer, men i sweeping sanger som Im'Alright går det greit bare du får inn fingerbevegelser. Det gjelder også å "føle" musikken, hvis du skjønner hva jeg mener ;)

Lenke til kommentar
QUOTE(Badering @ 03/07-2008 : 03:48) *

House of the Rising Sun av The Animals. Veldig lett låt å lære seg, og flott for nybegynnere.

Der er jeg veldig enig. Du spiller den med fingerspill, ikke sant? Ikke noe er som å spille en slik ballade og kikke en jente dypt inn i øynene, mens du drar frem den dypeste basstemmen du klarer. inv_biggrin.gif

DET er faen ikke kødd.. ..mimre.. SÅ enig

Sist sang jeg lærte meg: Sultans of Swing - Dire Straits.. digger den:D

Endret av glennib
Lenke til kommentar
lærer meg alltid fler sanger samtidig (fler personligheter her`?)

så her er de to siste:

joe satriani - tears in the rain

joe satriani - friends

er på "sommer" musikk humør for tiden..

men satch boggie er jo en klar fav.

respekt til alle som orker å sitte med fler timer pugging for den:P

Second, alltid greit å lære seg litt av hvert. Jeg holder på med Speed King, Flight of the Rat og Highway Star, alle av Deep Purple.

Lenke til kommentar

heheh..,. Deep Purple: mimre

har et par låter i repertoaret :p

har skiftet til Stephen Lynch nå.

det er comedy night på en pub her så skal spille litt lynch med en bassist/vokalist.

her er de vi skal spille:

Lullaby

Beelz

down to the old pub

og R.D.C

Lenke til kommentar

I går og i dag lærte jeg meg Cold Ethyl og Desperado, begge av Alice Cooper. Herlig musikk. Dog hørte jeg tre spor fra det nye albumet hans. Kuuuuuuuk. Det går bare nedover, og nedgangen vil ingen ende ta, ikke engang krumming.

Lærte dem på gitar, sjølsagt, og lekte meg litt med forskjellige reverb-effekter på brettet mitt for å få den utfyllende gitar-lyden på Cold Ethyl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...