Gå til innhold

Bruke bærbar som antenne for stasjonær

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nettopp bestilt bredbånd i det nye huset, men leveringstiden er 4 uker. Jeg er i mellomtiden avhening av å komme meg på internett.

Naboen har et trådløst nettverk, og det er dette jeg nå bruker til å poste dette innlegget. Problemet er at denne maskinen må stå nærmest utenfor vinduet. I tillegg har jeg alle filene og programmene mine på den andre, stasjonære, datamaskinen. Det jeg ønsker er at jeg kan være på internett på den stasjonære, ved å koble en nettverkskabel fra den stasjonære til den bærbare i vinduet. Jeg har fått dette til tidligre, men jeg får det ikke til å fungere nå. Det jeg lurer på; hvordan skal jeg konfigurere datamaskinene til å gjøre det jeg ønsker? Syns jeg husker at jeg brukte en nettverksbro sist gang, men det fungerer ikke nå.

Raske svar ønskes. Takker for alle svar =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen,

Jeg forsøkte nå å sette opp en bro mellom det trådløse nettverkskortet og kabelen til den andre maskinen.

Det gjør at den stasjonære kan koble seg til ruterens oppsett (192.168.1.1), men internett fungerer ikke.

Lenke til kommentar

Jeg fikk det til i går kveld, men en windowsoppdatering av den bærbare gjorde at den restartet midt på natten og det falt ut igjen.

Det eneste jeg gjorde i går kveld var å opprette en bro mellom trådløs og lokal tilkobling på bærbar og koble lokal tilkobling til stasjonær.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...