Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger tips til kjøp av Bil Audi A4/A6 Volkswagen Passat

Anbefalte innlegg

Hei.

Driver å titter på ny bil, med ett budsjett på mellom 60-100k.

Vil veldig gjerne ha enten Audi A4/A6 eller Volkswagen passat (nyere en 97!) samtlige i stasjonsvogn utgave

Leita litt rundt på diverse salgssted, og ser at man kan få disse bilene i denne prisrangen

men at de da ligger rett oppunder 200000km og varierende årsmodell (mellom 95-98) alt ettersom

hva man skal ha av motor i dem.

Lurer på om det er noe spesielt jeg bør være oppmerksom på når det gjelder disse bilene?

Er 200000 mye på disse? tenker da på gamle mercedezer som kunne godt gå til 400-500k liksom..

Andre slitasjeting man bør være oppmerksom på?

Ønsker ikke noe bil der jeg må drive å ha den på reparasjon helle tida liksom.

Håper på hjelp da jeg er totalt blank når det kommer til biler...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor vil du absolutt en VW eller Audi laget i VAGs mørkeste periode? Kvaliteten og holdbarheten var mildt sagt dårlig på modeller fra slutten av nittitallet.

har alltid synes at de audi ene er fine, rent utseende messig,

Når det kommer til Passaten så er det fordi foreldra mine har en,

helt utrolig kjørekomfort på den, en glede med langturer i denne, pluss

at den ligger på rundt 0,4-0,6 på mila alt ettersom hvem som kjører.

Dog har jeg forstått det slik at den modellen de har (tror det var 97modell)

var førstemodellen av den "nye" passaten, og har dermed mange sykdommer.

ser man på foreldrene mine sin bil har den vært på service mer en mi lommebok

klarer....

Hva foreslår du da?

Lenke til kommentar

Om 200.000 Km er mye eller ikke, kommer helt ann på motor og hvordan Eier(e) har kjørt bilen :)

VW/Audi har hatt mye problemer med bilene på slutten av 90-tallet. Så ville vært litt forsiktig med å kjøpt det "Første/billigste" du finner. Klart er det helt greie biler, men for 60-100 K, vil jeg tro du får mer bil med å velge andre merker :)

Men det er jo du som skal kjøpe bil, så min egen mening skal du ikke ta i betraktning. Skal du nå kjøpe bil fra den tiden, samt en VAG bil. Ville jeg ikke valgt Diesel. De er billige ja, men bråker/Vibrerer ganske mye. Common-Rail som brukes nå - er jo helt nytt og personlig hater jeg knatringen fra gamle dieseler. Men igjen, der kom min mening fram :)

Honda, Nissan, Subaru, Toyota og Mazda har veldig gode biler, og jeg vil tro du får en flott bil til den prisen du sikta til! Men som mange har sakt før, smaken er som baken!

Edit: Leif

Endret av Julelys
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...