Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Gjenopprettings-CDen virker heller ikke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er det helt svart. Maskina durer litt, piper en gang, durer litt igjen og piper igjen. I det uendelige med helt svart skjerm. Kommer ikke i gang med gjenopprettings-CDen som jeg har lagt inn.

Noen som har forslag?

Dette høres ut som fortsettelsen på en annen tråd. Tar jeg feil? Vi trenger nok mer informasjon enn det du har gitt om dette ikke er tilfellet.

Lenke til kommentar
Nå er det helt svart. Maskina durer litt, piper en gang, durer litt igjen og piper igjen. I det uendelige med helt svart skjerm. Kommer ikke i gang med gjenopprettings-CDen som jeg har lagt inn.

Noen som har forslag?

Dette høres ut som fortsettelsen på en annen tråd. Tar jeg feil? Vi trenger nok mer informasjon enn det du har gitt om dette ikke er tilfellet.

Nå har jeg koplet fra strømmen til alt hardware (harddisk, DVD-brenner og diskettstasjoner), men det er framdeles svart. Eneste endringa ble at duringa forsvant da jeg koplet fra diskettstasjonen, og at det isteden bare piper i det uendelige.

Lenke til kommentar

Noen som har forslag?

Nå har jeg koplet fra strømmen til alt hardware (harddisk, DVD-brenner og diskettstasjoner), men det er framdeles svart. Eneste endringa ble at duringa forsvant da jeg koplet fra diskettstasjonen, og at det isteden bare piper i det uendelige.

Kan du forklare hv du gjorde før det ble slik (da PC-en fungerte)?

Lenke til kommentar
... og at det isteden bare piper i det uendelige.

Dette er en Power On Self Test feilmelding. Pipene forteller de hva som er feil!

Søk på Google med post error codes. Treffene der vil hjelpe deg videre.

Etter at jeg har koplet fra diskettstasjonen piper det 8 korte pip før litt opphold. Jeg har en Fujitsu-Siemens PC, men finner ikke Post-kodene til denne på nettet.

Lenke til kommentar

Noen som har forslag?

Kan du forklare hv du gjorde før det ble slik (da PC-en fungerte)?

1. Maskina begynte å restarte stadig vekk. Husker ikke hvilke feilmeldinger som kom.

2. Skanner og USB-inngangen fallt ut.

3. Blinkende melding om "Out of Range 98kHz-187Hz

4. Jeg åpnet og støvsugde bort mye støv.

5. Nå virket alt bra, lenge. Skanneren kom tilbake.

6. Etter ei stund prøvde jeg USB-inngangen. Virket.

7. Like etterpå slår maskina seg av igjen. Melding om feil og starting i sikkerhetsmodus.

8. Prøver alle slags oppstarter, ender opp med tre pip og blinkende bindestrek på svart skjerm.

9. Satte inn gjenopprettingsCD. Gikk bra helt til ny oppstart. Gikk inn i BIOS og satte førsteprioritering til start i CD.

10. Fikk melding: Windows root\system32\hal.dll mangler. Kan ikke starte.

11. Svart skjerm. Starter ikke. During og pip.

12. Koplet fra alt hardware. Får 8 korte pip før opphold.

13. Tok ut siste innstallerte RAM. Ingen endring.

14. Sjekket viftene. Vifta under skjermkortet startet ikke opp, full av støv. Jeg blåste ren og støvsugde.

15. Vifta startet nå, men gikk sakte rundt. Kan telle omdreiningene.

16. Framdeles samme svarte skjermen og 8 korte pip.

17. Har søkt på nettet etter kodene for Fujitsu-Siemens PC, men finner ingen.

18. That's it!

Lenke til kommentar

Fra nettet (ved søk på POST error codes:

8 Short Beeps Your video card isn't working. Make sure it is seated well in the bus. If it still beeps, either the whole card is bad or the memory on it is. Best bet is to install another video card.

Lenke til kommentar
Høres ut som om du må skaffe deg nytt skjermkort ja. Håper forresten at du holdt i ro vifta når du støvsugde den, så den ikke snurret, da dette kan skade PC-en.

Nei! Jeg holdt den ikke i ro når jeg støvsugde, men snurret den litt rundt for å få bort alt støvet. Men jeg hadde selvfølgelig koplet fra strømmen før jeg åpnet maskina. Har jeg gjort noe galt?

Lenke til kommentar

En vifte som snurrer rundt genererer strøm, og siden den er designet for å gå motsatt vei av det den går når man støvsuger den fra toppen (går ut i fra et "normalt" skjermkort her), vil den også bytte om på positiv og negativ og dette kan skade PC-en din. Burde ikke være noe problem om vifta gikk sakte, men gjorde den det, børd du erstatte den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...