Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

overtrent/for mye trening?

Anbefalte innlegg

jeg hadde ei uke med ekstremt mye trening, som sikkert flere vet etter å ha lest innleggene mine..

så nå lurer jeg på noe:

jeg synes ikke at jeg har oppnådd noe mye fart - tvært imot, blitt tregere. men kondisen sitter inne.

jeg mistenker at jeg har forbrunnet muskler p.g.a for mye trening, men kan noen gi meg tips for å regenerere dette?

evt. gi meg ett skjema for HURTIGHET only?

ps: har god kondis nå, så jeg tåler det meste^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan ikke overtrene på en uke. Overtrening skjer over lang tid, og er ganske oppskrytt.

Men det kan godt hende at du har vært for "ivrig", og ikke gitt kroppen din nok hvile, så du får trappe ned på treningen, spise litt mer og se hva som skjer.

Og igjen, nei, det er absolutt ingen sjangse for at du har mistet muskelmasse på 1 uke.

Lenke til kommentar
Man kan ikke overtrene på en uke. Overtrening skjer over lang tid, og er ganske oppskrytt.

Men det kan godt hende at du har vært for "ivrig", og ikke gitt kroppen din nok hvile, så du får trappe ned på treningen, spise litt mer og se hva som skjer.

Og igjen, nei, det er absolutt ingen sjangse for at du har mistet muskelmasse på 1 uke.

bra.

så om jeg tar det med ro, og hviler litt, så vil kroppen bli raskere? at man lar kroppen hvile ut og "produsere fart" liksom? :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Kjør "spurt"øvelser, som 60 meter , 100 meter etc. Du kan også trene vekter, med mye tyngde og ta få repetisjoner for å få mer eksplosive muskler.

Langdistanse jogging/ intervall treninger går mer på kondis, og "seige" muskler, så styr unna det :p

Men ikke glem å slapp av, minst en dag mellom hver treningsøkt .

Endret av Slettet-oVjeg2q2Tk
Lenke til kommentar

Hurtighet:

Hurtighet skal trenes mens man er helt uthvilt, kondis trening tar vekk mye av spurt kreftene dine.

Finn deg en bratt bakke. (Varm litt opp med noen små jogge runder) Spurt opp denne bakken i 20 sec. Stopp til du føler for å starte om igjen.

Gjør dette ett par ganger, men ikke så mye at du faktisk blir dødtrøtt. da er mye av vitsen borte og du er over på utholdenhet.

Dont you judge me, this is my opinion. So dont you judge me.

Lenke til kommentar
Hurtighet:

Hurtighet skal trenes mens man er helt uthvilt, kondis trening tar vekk mye av spurt kreftene dine.

Finn deg en bratt bakke. (Varm litt opp med noen små jogge runder) Spurt opp denne bakken i 20 sec. Stopp til du føler for å starte om igjen.

Gjør dette ett par ganger, men ikke så mye at du faktisk blir dødtrøtt. da er mye av vitsen borte og du er over på utholdenhet.

Dont you judge me, this is my opinion. So dont you judge me.

hahahahahaaaaahhh xD

det er faktisk AKKURAT sånn jeg trener!

bare at jeg tar en jævlig lang joggetur før jeg spurter 4 ganger opp denne bakken..hver runde tar ca. 20 sekunder og jeg er dødsliten når jeg kommer opp, så går jeg ned, så er jeg uthvilt, så løper jeg opp..det blir altså den klassiske 4 x 4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...