oyvindoyvind Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) -Tror dette er et Vistaproblem.. Har veldig problemer med å koble til en del sider med Firefox spesielt, men nettlesere generelt. Dette gjelder som sagt ikke alle, og de verste å koble til er sider som finn.no, gulesider.no og tildels diskusjon.no. Andre sider går derimot helt smertefritt, hver gang.. Dette skjer kun på denne maskinen, som da kjører Vista, og den andre laptopen i huset, som går på XP har det aldri vært noe krøll med, og laster finn og gulesider lett.. Det som skjer er at nettleseren blir stående å henge, "kobler til...", "laster ned..", etc. Av og til fpr den kontakt til slutt, og avogtil får jeg tidsavbrutt-meldingen. Stort sett må jeg refreshe et par ganger når jeg ser at den ikke laster umiddlebart, og det pleier å hjelpe.. Jeg har prøvd: - spybot, adaware og virus-scann (mcafee) i safe-mode - skrudd av alle brannmurer - reinstallere firefox (som jeg vanligvis bruker og som nå har blitt vanskeligst) - reboote maskin og router Har søkt en del på google og ser det er flere som har samme problem rundtomkring, men ingen som har noen god løsning. Åh, som jeg hater Vista allerede. Har ikke vært noe annet enn kødd siden jeg installerte. Mistenker forvrig at det er en av oppdateringene til Vista som har forårsaket dette, da alt funket helt fint etter clean-install av Vista for noen dager siden... Endret 18. juni 2008 av oyvindoyvind Lenke til kommentar
oyvindoyvind Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Prøvde å avinstallere alt mulig av programvare uten hell.. Men nå tror jeg jammen jeg fant løsningen; rulla tilbake driveren til wireless-kortet, og alt ser myh bedre ut nå. Er forresten en Dell M1530 med Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN kort.. Rulla fra 26.09.07 til 08.08.07 driver (ref. for andre som måtte oppleve det samme som meg). Inntil vidre ser det ut som er saken er løst. Endret 18. juni 2008 av oyvindoyvind Lenke til kommentar
Phontzyne Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Har nøyaktig det samme problemet som du nevner der. Hadde ingen problemer med det i XP men straks jeg fikk vista så gikk alt til østerdalen! Desverre så får jeg internett rett fra veggen så jeg har problemet enda. Hvis noen har noen forslag så hadde jeg blitt glad. Hater å refresh'e sidene hele tiden og javascripter og diverse lastes ikke ned i det hele tatt, nettleseren bare står å henger i all evighet. Kanskje jeg kan oppdatere driveren på on-board nettverkskortet? Jeg skal i såfall si ifra om det funker. Lenke til kommentar
oyvindoyvind Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Ja, du får prøve å rulle tilbake driveren først. Windows Update inkluderer sånt, og kan fort ha "opp"datert drivern uten at du har fått det med deg. Hvis ikke får du prøve en nyere driver. Kan også være at driveren din ikke liker routeren. På den forrige XP-maskina måtte jeg rulle tilbake til en 2004-driver hver gang jeg var på DrayTek-routeren hos foreldrene mine, og bruke en 2007-driver hjemme i leiligheten på D-Link-routeren. Lenke til kommentar
Phontzyne Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Æsj! Nå har jeg formatert disken og installert vista og alt på nytt igjen men problemet er der fortsatt. Trenger fortsatt hjelp. Nå kommer jeg meg ikke inn på hotmailkontoen min engang, bare står der og loader i all evighet. Noen som kan gi noen forslag? Anything liksom! Dere kan gi meg falske håp tillogmed. Er sikkelig desperat nå! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå