Gå til innhold

Spørsmål til kjøp av Canon EOS 450D

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe Canon EOS 450D, men jeg er litt usikker på hvor jeg skal kjøpe det. På Elkjøp koster det visst 5999 kr, mens på JapanFoto, som det ser ut til at de fleste på forumet her anbefaler (etter de postene jeg har lest), koster det ca. 6500 kr. Er det lurest å kjøpe det på JapanFoto tross prisen? Jeg har også tenkt å kjøpe kameraet med forsikring. JapanFoto har den "superforsikring"en, har elkjøp noen forsikring?

Det var vel det jeg lurte på her og nå.

Jeg har ikke noe mer enn ca. 7500 kr å bruke, og jeg er 14 år, så for meg er det ganske mye penger o.O

Dette vil forresten bli mitt første digitale kamera, og mitt første speilreflekskamera.

Håper på svar :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du utsetter deg ikke for noen ekstra risiko ved å kjøpe kameraet på elkjøp, men jeg foretrekker å handle hos en spesialist. Jeg vil gjerne ha et sted å handle ekstrautstyr og få gode råd i fremtiden - på disse punktene har elkjøp lite å tilby. Hør gjerne med Japan Photo om de kan gi deg samme prisen som Elkjøp.

Jeg vil også anbefale å tenke på om du har mulighet til kjøpe en 40D. Prisforskjellen er blitt latterlig liten, og du får et mye bedre kamera.

Når det gjelder forsikring så er Japan Photo sin ikke så ille, men likevel er det kanskje fortsatt best å høre med forsikringsselskapet dere bruker ellers i familien. Ofte har innboforsikringen en uflaks dekning, og hvis ikke kommer du som regel likevel bedre ut med en vanlig verdigjenstandforsikring. Man får ofte gode rabatter når man har flere forsikringer i samme selskap.

Hos oss ble det faktisk billigere å ta en verdigjenstandsforsikring, da sparte vi nemlig 10% på forsikring av bil og hus slik at vi totalt sett betaler litt mindre enn vi gjorde før.

Lykke til med kjøpet!

Endret av deviant
Lenke til kommentar

Hei

Jeg tror jeg ville kjøpt det på Elkjøp til billigst mulig penge og heller gått til JapanFoto hvis du vil ha spesialutstyr der det krever litt innsikt fra betjeningen. Jeg har nettopp også kjøpt 450D men jeg kjøpte det på nett i USA. Der koster det 4400 kroner :thumbup:

Lenke til kommentar
Ok, takk^^ koster 5999 på JapanFoto nå, så det er ikke et problem lenger.

Vær obs på at 40 D koster 6999 nå på japan foto (uten optikk) og med cash back blir det 5800.... Nå vet jeg ikke om du klarer å finne den optikken du ønsker til kr 17oo (som da gjenstår hvis jeg husker rett at det var kr 7500 du skulle bruke) men det får du se på. har ikke peiling på optikk, så det kan jeg ikke hjelpe deg med..

Ville ikke benyttet meg av noe forsikring som butikkene gir. Erstatningsproduktet kan være vesentlig myyyyye billigere og dårligere, men det er et tilsvarende produkt.

Endret av Rose80
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 450D på japanphoto med kit for 6000 pga. elkjøp annonsen.(noen foran meg i køen kranglet seg til det og jeg kjøpte samme kamera så ekspeditøren hadde vel ikke lyst til å ta samme diskusjonen på nytt) Men når jeg var innom min lokale elkjøp butikk senere solgte de 450D --> BARE HUS <-- til 5999. Står det virkelig med kitobjektiv på elkjøp annonsen? Om det er tilfelle kan jeg jo kjefte litt på min lokale elkjøpforhandler ^^

Eller kanskje 450D kit bare er om man kjøper på nett?

Lenke til kommentar

pga elkjøp-annonsen? Kan du forklare? Jeg tenker meg nemmelig ned til japanphoto på mandag og kjøpe et 450D, og ønsker å kjøpe den til 6000kr slik du gjorde :-)

Jeg kjøpte 450D på japanphoto med kit for 6000 pga. elkjøp annonsen.(noen foran meg i køen kranglet seg til det og jeg kjøpte samme kamera så ekspeditøren hadde vel ikke lyst til å ta samme diskusjonen på nytt) Men når jeg var innom min lokale elkjøp butikk senere solgte de 450D --> BARE HUS <-- til 5999. Står det virkelig med kitobjektiv på elkjøp annonsen? Om det er tilfelle kan jeg jo kjefte litt på min lokale elkjøpforhandler ^^

Lenke til kommentar

Grunnen til at mange på dette forumet (inkludert meg) ofte fraråder å vandre innom elkjøp er ikke at man ikke kan kjøpe kamera der.

Dersom du vet hva du skal ha kan du meget vel handle på Elkjøp. Dersom prisen er lavere er jo kameraet uansett det samme.

Det er om du ikke vet hva du skal ha du ikke skal gå til Elkjøp. I slike tilfeller skal du vandre innom en butikk som er kjent for kunnskapsrike selgere. I alle fall NOE kunnskap.

Lenke til kommentar
pga elkjøp-annonsen? Kan du forklare? Jeg tenker meg nemmelig ned til japanphoto på mandag og kjøpe et 450D, og ønsker å kjøpe den til 6000kr slik du gjorde :-)

Var visst ikke pga. det allikevel. JapanPhoto har satt ned prisen til 6000 jevnt over de også. :)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=971894

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...