Gå til innhold

UV-filter til mine linser. Hvilket?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det til det digitale speilreflekskameraet du skal ha filteret? I så fall kan jeg opplyse om at sensoren har innebygget UV-filter så man trenger ikke UV-filter for å fjerne UV-lys.

Derimot er det en del som mener det er en billig forsikring mot fallskader på dyre objektiver.

Lenke til kommentar

Det står ikke noen plass om multicoating der,noe et filter til digitalt kamera burde ha for å minske mulighetene for refleksjoner.

Filteret er jo tatt ut av innpakkningen på fotoet :hmm: er det for at kundene ikke skal se hvor tykt det er ?

Og det burde være UV 0,ikke noe mere en det da det gjør alt mørkere.

Personelig så syns jeg det er gitt for lite informasjon for å vite om man kan bruke det suksessfullt på et dslr.

Bruker selv UV filter på noen av mine objektiver,er nøye på at dem er av kvaliteten multicoatet og nøytrale.

Se litt på denne side om du finner noen som passer til deg.

Skriv litt i bestillingen så kan det hende du slipper noe attåt.

HV.Star: http://hvstar.net/

60/70.- er ikke allverden,med det er alltid irriterende og bli lurt.

Lenke til kommentar
Det står ikke noen plass om multicoating der,noe et filter til digitalt kamera burde ha for å minske mulighetene for refleksjoner.

Filteret er jo tatt ut av innpakkningen på fotoet :hmm: er det for at kundene ikke skal se hvor tykt det er ?

Og det burde være UV 0,ikke noe mere en det da det gjør alt mørkere.

Personelig så syns jeg det er gitt for lite informasjon for å vite om man kan bruke det suksessfullt på et dslr.

Bruker selv UV filter på noen av mine objektiver,er nøye på at dem er av kvaliteten multicoatet og nøytrale.

Se litt på denne side om du finner noen som passer til deg.

Skriv litt i bestillingen så kan det hende du slipper noe attåt.

HV.Star: http://hvstar.net/

60/70.- er ikke allverden,med det er alltid irriterende og bli lurt.

Mye flott på den siden, men jeg finner hoya filter fra 8.99 og oppover... Men kan noen anbefale noen billige filter som beskytter linsene mine? De må være 58mm...

Lenke til kommentar
Er det ingen her som kan gi meg noen direkte anbefalinger på mine linser? Kun for linse beskyttelse.

I den prisklassen er det bare bortkasta penger å satse på filter som solbeskyttelse. Hvis du skader objetivet såpass at filteret knuses, så er det stor sjanse for at du for store riper i frontelementet (linsa). I tilegg vil sannsynligvis noe ryke inne i objektivet. Bruker du derimot solblendr, så vil den dempe noe av støtet pga. at den er av myk plastikk. Og da erdet faktisk en viss mulighet for at du berger objektivet.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...