Gå til innhold

Ipod Nano gikk i vaskemaskinen, mulig å redde den?

Anbefalte innlegg

I dag skjedde det som ikke skulle skje, nemlig at Ipoden gikk i vaskemaskinen. Er en 2. gen Ipod Nano 8GB det er snakk om.

Da jeg fant ut at det lille vidunderet (vel, det var kanskje å ta litt hardt i...) hadde fått svingt seg litt i maskinen prøvde jeg litt små desperat å trykke på knappene for å skru den på, dessverre uten noe særlig resultat. Prøvde deretter å føne den litt i varm luft for å tørke den. Nå har den ligget på baderomsgulvet i flere timer. Sist jeg sjekket (rett før jeg satt meg ned for å skrive dette) var det fortsatt få tegn til liv i den lille spilleren. Tror dere det er mulig å få liv i den igjen noen gang uten å sende den på rep? Eller burde jeg heller investere i en ny? Kan vel prøve å koble den til PC`en, men da rissikerer jeg vel å kortslutte den også?

Takker for all hjelp :)

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det ikke er noe som helst liv i den vil jeg nok desverre tro at den er ødelagt og krever en reperasjon, men sikkert like greit å kjøpe ny. Vet ikke prisene på reperasjon. Jeg ville vært litt forsiktig med å koble den til en pc ja, og hva ville du egentlig oppnå med det? Ingenting, bortsett fra at den kanskje får strøm, men det hadde den vil før den gikk i vaskemaskinen siden du allerede har prøvd å trykke på den?

Lenke til kommentar

Batteriet var vel helt oppladet ja, så får vel droppe å koble den til PC`en. Har hørt at andre har fått liv i lignende ting etter å ha lagt den på baderomsgulvet i flere dager. Hvor lang tid tror dere jeg burde gi den før jeg kjøper ny?

Lenke til kommentar

Ligget til tørk i flere dager nå, fortsatt ingen tegn til liv. Har en vag følelse av at batteriet er utladet. Burde jeg prøve å lade den i maskinen? Stor sjanse for at jeg kortslutter den også? Har hørt at MP3 spillere, mobiler og andre lignende produkter med vannskader av og til begynner å virke igjen, for å så få problemer senere igjen pga. rust og slikt. Stor sjanse for at den går i filler igjen om en måned eller to om jeg får liv i den nå?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Du kverket den sannsynligvis da du prøvde å skru den på. Det er det absolutt siste du bør gjøre når elektronikk havner i vann, for da sender du signalet om at spilleren skal sende strøm gjennom alt som er kortsluttet av vannet

Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Og jo, jeg var 100% klar over det. Men om du har vært borti en Ipod før vet du vel at alt som skal til for å skru den på er å trykke svakt på en tilfeldig knapp? Regnet derfor med at den allerede hadde blitt skrudd på inne i vaskemaskinen. Etter å ha blitt slengt rundt i flere timer sammen med masse tøy og vann skal det vel litt til for at ingen ting der inne har vært nær knappen.

Men det var vel uansett dumt av meg å trykke på knappen i utgangspunktet, hadde det ikke vært for at jeg fant ut dette tidlig på morgenen og var stup trøtt er det godt mulig jeg hadde latt vær å røre den. Gjort er gjort er jeg redd :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...