Conkey Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Er noob når det kommer til valg av en del komponenter, trenger derfor hjelp av eliten på dette. Litt historie: har problemer med maskinen min pr i dag. under arbeid slår skjermen seg plutselig av, og jeg får meldingen om at den går inn i powersafe mode. Må da ofte restarte maskinen flere ganger før jeg får "kontakt". Da kommer ofte en meldingen om at sist overklokking feilet (men jeg har ikke klokket noe som helst). Prøvd å endre instillingene i bios på load-safe etc uten hell. Da hk er billigere enn GPU(8800GT) satser/HÅPER jeg dette er problemet. Dersom jeg kal kjøpe nytt kort hvilket bør jeg velge (AM2, ATX og DDR2 komp.) Dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=45091 eller dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=44432 Det er denne som står sist jeg har nå. Trenger ikke et kort med 1001 klokkemuligheter, klarer tydeligvis ikke å holde dem som er originale engang:) Lenke til kommentar
Tengs Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Er nok ikke helt i Eliten, men prøver å hjelpe litt alikevel. ;-) Bare et longshot: Har du prøvd å oppgradere BIOS? Og jeg må innrømme at jeg holder meg unna MSI.. Abit og Asus er de produsentene jeg stoler på, på hovedkort fronten.. Har også hørt mye bra om Gigabyte. I skrivende stund har jeg et Asus M2N kort hjemme, som jeg er godt fornøyd med.. Så har jeg et stakkars MSI kort som skal prøve seg i Server funksjon... Men, det er nok kanskje raskere enn de 2 x PIII 900 prossessorene som sliter med det. Lenke til kommentar
Conkey Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Er nok ikke helt i Eliten, men prøver å hjelpe litt alikevel. ;-) Bare et longshot: Har du prøvd å oppgradere BIOS? Og jeg må innrømme at jeg holder meg unna MSI.. Abit og Asus er de produsentene jeg stoler på, på hovedkort fronten.. Har også hørt mye bra om Gigabyte. I skrivende stund har jeg et Asus M2N kort hjemme, som jeg er godt fornøyd med.. Så har jeg et stakkars MSI kort som skal prøve seg i Server funksjon... Men, det er nok kanskje raskere enn de 2 x PIII 900 prossessorene som sliter med det. BIOS er oppdatert ja. Har forstått at ASUS har et noe bedre rykte enn MSI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå