Gå til innhold

Reciever og høytalere <6000,-

Anbefalte innlegg

Jeg har jeg har tenkt til å kjøpe NADT744 på grunn av pris og mulighet til å bygge ut anlegget når jeg har tid og råd. Av høytalere er jeg meget usikker, men sikler etter de store gulvhøtalerne fra Proson. Vet at mange her mener at man får bedre lyd av andre merker for samme pris, men for meg har også utseende til høytalerne en del å si. Spørsmålet er om NAD forsterkern vil klare å drive 300W + ettersom den kun har 5x50W oppgitt. Er det mulig å bruke effekten til de kanalene som ikke blir brukt på to kanaler - 2x125W? Anlegget skal brukes med pc og xbox 360. Skal høre på mye forskjellig musikk, men det blir hovedsakelig rock, techno og r&b :w00t:

Her er tre av alternativene:

Proson Libra 1004

Proson Stratego Top 10 SAH v.2

Proson Stratego 212 SA

Mvh

Endret av Buggisen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du kjøpe høyttalere og lurer på om forsterkeren greier å drive de, må du se på følsomheten på ht'ene. De du linker til varierer fra 90 - 94dB. 50 watt gir en forsterkning på 17dB (90+17=107). For å si det sånn, 107dB er høyt. Tror NAD'en greier seg fint. Men, man har jo selvfølgelig bedre kontroll med en "større" amp.

Ville nok sett meg rundt etter flere høyttaleralternativer!

Patos selges for en ganske billig penge for tiden; https://prisguiden.no/product.php?productId=44201

Lenke til kommentar

Har selv minstemann i serien, Basic 310 mk2, og er veldig fornøyd. En kompis av meg har Basic 410mk2 og disse spiller noen hakk bedre enn mine! Tviler sterkt på at 510'ene er dårligere enn sine småsøsken :)

Vet at bl.a. TonArt fører patos. Hvis du bor ved de, kan du jo ta deg en tur innom å høre på de (Merk også prisforskjellen fra tonart og datakjeden.)

*edit*

leif

Endret av nisselue
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...