Gå til innhold

Hvilket PHP Nyhetsskript?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal lage en fotballside på nettet, og har kikket litt på forskjellige PHP script som jeg har testet ut.

(Bla. joomla, wp, cutenews), men er ikke helt fornøyd.

Jeg skal lage en side med 3 forskjellige oveskrifter, men hver sine artikler under hver overskrift. (her skal 5-6 artikler vises samtidig.

Skal også ha en stor spalte med hovednyheter i midten, så skal jeg ha 2 små spalter med damefotball og aldersbestemt fotball i margen (med de siste 1-2 artikler synlig).

Hver lagleder for de forskjellige lag, skal ha mulighet til å redigere "sin" database.

I tillegg ønsker jeg at man lett kan laste opp bilder sammen med nyhetene. Og disse bør komme i en egen ramme ved siden av nyheten (i en fast bestet størrelse, slik at bildet ikke tar opp hele siden dersom det er for stort)..

Noen som har tips til om det kan være et script jeg kan bruke, som virker bra til mitt formål?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK.

Men jeg har dessverre ikke mulighet til å betale for dette, så det var dumt.

Men er det noen som vet om det finnes et gratis nyhets-script, der man kan editere diverse ting:

Jeg ønsker at teksten i overskriften skal ha et max antall tegn. Jeg ønsker også en grei opplastingsmulighet av bilder, og disse skal ha en max størrelse, slik at de ikke havner over hele siden (ønsker bare en liten thumbnail ved siden av artikkelen.)

Er det noen som har tips til hvordan jeg kan løse dette?

Kan jeg editere dette selv med eksisterende script?

Lenke til kommentar

Jeg er rimelig sikker på at du er nødt til å programmere litt i php for å få til dette, eller eventuelt få noen til å gjøre det for deg. Skal noen gjøre det for deg, må du regne med å betale for det, siden de færreste gjør noe gratis.

Når det er sagt, så vil jeg si at å få til noe slikt som det ikke er vanskelig, viss du har litt kontroll på programmering.

Lenke til kommentar

Ok.

Supert.

Takk for alle svar.

Jeg har begynt å prøve meg litt i cutenews, så vi får se hvordan det går..

Men det jeg HAR litt problemer med i cutenews, er å formatere størrelsen på opplastede bilder sammen med nyhetene, slik at disse bare vises som en thumbnail ved siden av nyheten..

Og et annet problem er at bildet enten kommer på første eller siste linje - dvs. altså ikke i en egen "kolonne", f.eks. til høyre for teksten, slik at både tekst og bilde kommer ved siden hverandre, og blir like store...

Noen som har noen tips og triks på dette?

På forhånd takk forresten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...