Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A3 (2005) eller BMW 1-serie (2005)

Anbefalte innlegg

Vel, jeg skal kjøpe min første bil, og det står mellom en Audi A3 2005, eller en BMW 1-serie 2005. Jeg har definitivt mest lyst på BMW`en, men det er jo en del dyrere forsikring da.

Er det noen her som har noen formening? Hvordan er drivstofforbruket på de to?

Takker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikter meg på BMW 116i, og tilsvarende motor på Audien (hvis det finnes). Jeg kan svært lite om biler, men drivstoffutgifter ser jeg for meg er vesentlig :)

Blir for det meste kjøring på motorvei, lillehammer -> Oslo samt litt bykjøring!

Takker for tips!

Lenke til kommentar

Kjører 116i. Morsom liten bil. Flotte kjøreegenskaper, sitter som støpt i svinger. Deilig komfor innvendig også, har dog sportseter.

Bruker ca 0,6 l/mila på langkjøring, og 0,8 ved bykjøring. Med 115Hk på en sånn liten bil, så holder lenge for meg hvertfall. Ikke en sprinter, men helt ålrait cruisebil:)

A3 har jeg bare prøvekjørt et par ganger. Helt kurant bil den også. Med 1.6l, får du 106Hk, ikke noe særlig merkbar forkjell i forhold til Bmw'en.

Bmw'en har bakhjulsdrift, så da spørs det om du fortrekker det eller ikke. Selv, syns jeg det er ekstra gøy...hehe

Lenke til kommentar

Så lenge motor er totalt uinteresant så hadde jeg valgt BMW 116i.

Men den motoren er virkelig lat!

Nå har jeg kun kjørt 2007 (tror det var 2007) 316i og den var veldig lite morsom å kjøre hvis man tenker motor.

Men ellers så synes jeg bilen er grei.

Audi'en er også en fin bil, med LITT sprekere motor, men det heller er altså ingen sprinter.

Personlig så hadde jeg valgt BMW'en av disse to, da jeg synes den har det mest "sammenskrudde" interiøret.

Men tror jeg vill satset på en 318i hvis jeg var deg... men blir jo litt dyrere da sef.

Lenke til kommentar

Jeg syns det virker som at BMW 1-serie gir litt mer bil for pengene. Dessuten har vel 116 litt mer hk enn A3 1.6. 1.6FSI har vel litt mer eller samme.

Syns interiøret i 116 er helt greit for sin klasse, kanskje ikke det mest spennende, men materialfølelsen er på topp!

Lenke til kommentar

Nå har jeg kun kjørt 2007 (tror det var 2007) 316i og den var veldig lite morsom å kjøre hvis man tenker motor.

Audi'en er også en fin bil, med LITT sprekere motor, men det heller er altså ingen sprinter.

Personlig så hadde jeg valgt BMW'en av disse to, da jeg synes den har det mest "sammenskrudde" interiøret.

Men tror jeg vill satset på en 318i hvis jeg var deg... men blir jo litt dyrere da sef.

Går ikke så dårlig som du skal ha det til.

Du får jo ikke noen normal bil i samme vektklasse og anntall hk som går så mye bedre.

Dessuten er det marginal forskjell på en 316 og 318, knapt merkbar. Skal du gå opp i motorstørrelse så velg iallefall 320, der er det mer drag.

Skal du dra inn Touranen i bilde eller? Sportsdiselvarevogna di :!: Som går som et Uvær.

Lenke til kommentar

Går ikke så dårlig som du skal ha det til.

Du får jo ikke noen normal bil i samme vektklasse og anntall hk som går så mye bedre.

Dessuten er det marginal forskjell på en 316 og 318, knapt merkbar. Skal du gå opp i motorstørrelse så velg iallefall 320, der er det mer drag.

Skal du dra inn Touranen i bilde eller? Sportsdiselvarevogna di :!: Som går som et Uvær.

Hehe... ble du litt grinete bare forde jeg sa at 316i gikk dårlig nå? :)

Så vidt meg bekjent så har Audi/VW litt fler motoralternativer (når vi snakker nyere modeller).

Bla. så får du de mye omtalte 1.4TSI motorene som er ganske prisgunstige.

Så motormessig ville jeg valgt en Audi TSI eller enda bedre... TDI.

Men hvis man kan spare der man kan sammtidig som motoreffekt er totalt uinteresant, så ville jeg nok valgt BMW'en, da JEG synes den har en bedre finnish enn Audien.

Blir vel litt feil å dra inn Touran'en min i denne sammenhengen, synes du ikke?

Du/dere kan være så nedlatende angående min bil dere bare ønsker. Det forandrer ikke det faktum at jeg liker bilen utrolig godt og at jeg mulig kommer til å kjøpe en slik bil igjen. :)

Lenke til kommentar
Du/dere kan være så nedlatende angående min bil dere bare ønsker. Det forandrer ikke det faktum at jeg liker bilen utrolig godt og at jeg mulig kommer til å kjøpe en slik bil igjen. :)

Problemet med både bilen din og Audien trådstarter vurderer er det samme: VAG kvalitet...eller rettere sagt; mangel på sådann.

Lenke til kommentar

Problemet med både bilen din og Audien trådstarter vurderer er det samme: VAG kvalitet...eller rettere sagt; mangel på sådann.

Vel... da har jeg sikkert bare hatt flaks med min bil da :)

Lenke til kommentar

BMW 116i uten tvil. Jeg har også sett på denne og hadde min finansielle situasjon sett annerledes ut så hadde jeg gått for en slik, uten tvil.

Evt 118d da :blush: Den var ganske mye mer gøy å kjøre men mye p.g.a. den jeg testet var speccet til tusen med ekstrautstyr kontra den 116i'en jeg testet.

A3 synes jeg både føles og ser kjedelig ut. Den er verken fugl eller fisk (iallefall på utseendet).

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Kommer an på hvordan en VAG eier definerer flaks da: Hvis du definerer "flaks" som mindre enn 10 verksteddager i året, så ja :!:

Lenke til kommentar

Kommer an på hvordan en VAG eier definerer flaks da: Hvis du definerer "flaks" som mindre enn 10 verksteddager i året, så ja :!:

Du kan få sagt det du... :)

Jeg hadde en del problemer med Golfen jeg hadde før (2002mod.) Av en eller annen grunn røyk coilene hele 5 ganger på under 4 år. Samt en del annet krims krams av irriterende småting.

Men man finner alltid "mandagsbiler"

Man kjenner alltid en eller annen som har hatt en bil med mye problemer... Kan ramse opp flere jeg kjenner som har kjørt alt fra BMW til SKODA som har hatt store problemer, mens andre ikke har hatt problemer overhodet.

Men 10 verkstedsdager i året (utenom service og annet) grunnet direkte feil hører vel til skjeldenhetene vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Jeg hadde en del problemer med Golfen jeg hadde før (2002mod.) Av en eller annen grunn røyk coilene hele 5 ganger på under 4 år. Samt en del annet krims krams av irriterende småting.

Det skyldes ikke "av en eller annen grunn". Det er VAG politikk å selge biler med dårlig kvalitet for å spare penger. De økte inntektene bruker de på å lure folk med fancy pancy reklamer og slagord. Utrolig hvor lettlurte folk er..

Lenke til kommentar

Det skyldes ikke "av en eller annen grunn". Det er VAG politikk å selge biler med dårlig kvalitet for å spare penger. De økte inntektene bruker de på å lure folk med fancy pancy reklamer og slagord. Utrolig hvor lettlurte folk er..

Økte inntekter på dårlig kvalitet?

Tror du det kostet VW konsernet lite penger å ha bilen min inne på verksted 15 ganger i løpet av 4 år? Var jo garantisaker.

Tror kanskje du er litt på jordet her nå....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...