Kizzax Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Hei, Jeg har tenkt å lage sub selv men jeg lurer på hvordan jeg skal greie å koble den til en forsterker som ikke har sub utgang? Forsterkeren har 4 høyttaler utganger. i suben har jeg tenkt å bruke to 15" basselementer. En venn snakket om delefilter, hvor kan jeg få tak i dette? og evt hvor mye koster dette? Takk på forhånd. -Kristian Lenke til kommentar
epifant Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Hva slags forsterker er det? Du trenger et delefilter for å "kutte bort" alle frekvensene subben ikke skal spille. Det kan kjøpes flere plasser, f.eks. Eltek. Regn med ~200 kroner og oppover. Lenke til kommentar
Kizzax Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Dette er en Nikko AM/FM Stereo Receiver NR-520 Hvilket delefilter bør jeg kjøpe? Og hvor kan jeg kjøpe Terminal? Hvilken terminal? Endret 18. juni 2008 av Kizzax Lenke til kommentar
epifant Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Jeg ville vært skeptisk til å drive både subber og hovedhøyttalere med samme forsterker, spesielt om subbene er på 4 ohm. Ring Eltek på tlf. 22 65 80 70 og forklar saken til dem, så fikser de både passende delefilter og terminal for deg Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Ville heller ikke brukt 2x15" om rommet ikke er veldig stort. Jeg har selv en prima 15" sub som bare står og samle støv for jeg har for lite som å putte den i. Er også enig med epifant ang forsterker. Ville nok kjøpt en sub forsterker i tillegg. Lenke til kommentar
Lars J Skrevet 21. juni 2008 Del Skrevet 21. juni 2008 Som allerede nevnt , du skal ha relativt stort rom for og få utnyette av 15" ,samt at nikko er vel ikke det mest kraftige man får tak i av forsterker. Kjøp deg en subforsterker med delefilter i tilegg.(Dog sjekk at den klarer høynivå inn da du ikke har pre-out på forsterkern) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå