grwatz Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Heisann... bygget nty pc for broren min i går. Når vi endelig var kommet frem til at pcen skulle på, skjedde følgende: PCen starter, ledsa blinker, kjøleren starter, harddisken spinner opp. Alt virker bra i ca 5 sek - for nå dør den. Reagerer ikke på noenting. Har ikke drevet noen særlig feilsøking ennå (klokka nærmet seg 00.30 - og jeg må opp 06.00). Lurte på om noen kloke hoder her har en ide om hva som kan være problemet? Alle forslag mottas m/takk! hardwaren: Connect3D VGA-Card Radeon 9500 Pro 128MB AMD CPU Athlon XP 2200 APACER Memory 512MB PC-333 DDR MICROSTAR KT4 ULTRA-FISR WD Harddisk 120.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" 8MB, WD1200JB NEC Floppy disk drive 1.44MB 3.5" SAMSUNG DVD-ROM 16X/48X SAMSUNG CD-RW 48X/24X/48X Silent twin Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Ville ha sjekket om CPU kjøleren sitter sikkelig på plass. hvis den ikke har NOK kontakt slår maskinen seg av når den blir for varm. Har vært borti dette problemet før på jobben.. men da med andre vifter. Håper du finner ut av det.. -P- Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 plugga en vifte i cpu-fan1? evt, er det noen turtallssperre på hk? prøv å kople en vifte med over 2500 rpm (med turtallsovervåkning!) til cpu_fan, cpu_fan1 eller fan_1(eller lignende. bruk fantasien!) Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Prøv også å gå inn iBIOS å pc health å slå av cpufan "bla bla" Kan hende som det ble sagt at det er for lavt turtall på cpu fan.. mvh -P- Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Ta av deler og sett de på plass igjen og gi de et lite trykk (ram, cpu, agpkort, pcikort) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 sjekk at hvis du bruker goop med sølv/metall i at det ikke har blitt griset ut noen steder på cpu Lenke til kommentar
Nerdiboy Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Kansje du ikke har plasert bensin tanken rett plass? Jeg hadde samme problemet, jeg laget et hakk i hovedkorte med skrujernet da jeg skulle montere CPU viften. Måtte skifte nytt hovedkort. Sjekk om du har gjort det samme. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 sjekk at hvis du bruker goop med sølv/metall i at det ikke har blitt griset ut noen steder på cpu Når du nevner det - hva er fint til å fjerne goop som har blitt griset litt rundt på selve brikka? Er det isopropanol som gjelder? Lenke til kommentar
JuB Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Isopropanol er bra til det meste.... Lenke til kommentar
Nerdiboy Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 isopropanol eller rødsprit. Ikke bruk whitesprit, det er fett... Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 sjekk at hvis du bruker goop med sølv/metall i at det ikke har blitt griset ut noen steder på cpu Når du nevner det - hva er fint til å fjerne goop som har blitt griset litt rundt på selve brikka? Er det isopropanol som gjelder? Isopropanol funker fint :wink: Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Takker for svar! Er det det samme om jeg bruker isopropanol eller rødsprit? Har nemlig rødsprit her nå, og er keen på å få rengjort CPUen... Lenke til kommentar
xthal Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 hadde samme problem engang selv, da var det ramen som ikek satt helt nedi. trodde den satt godt jeg, hadde presset nedi og klipset fast på begge sider, men gutta på komplett fixa det for meg (gratis :o ) , det eneste som var var at brikkene måtte presses KRAFTIG ned på midten! Lenke til kommentar
grwatz Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 har fikset det nå tenker at kjøleren ikke var satt på riktig. Den startet opp etter at jeg tok av kjøler og cpu og satte de på igjen. Så nå er broderen fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå