TalesOf Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Har tenkt å få tak i Tales of the Abyss (PS2), men det kommer vel aldri til Europa? Så da må jeg importere fra Amerika, og jeg har aldri importert spill før. Og jeg har en Europeisk PS2. Så har noen spørsmål: Er PS2 sonefri? Eller må man ha noe for å få den til å kjøre Amerikanske spill? Hva må man ha for å få en Europeisk PS2 til å kjøre Amerikanske spill? Helst ikke noe komplisert. Og noen som vet om en side som har den amerikanske versjonen av Tales of the Abyss? Takk for svar. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Se enten om du finner en dritbillig PS2 på ebay fra amerika eller chip den (får finne ut av selv). Se til at du har en mer moderne TV, de fleste CRT-TV'r støtter ikke NTSC, så du får enten intet eller bare sort-hvitt bilde. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Tales of the Abyss (PS2) Det koster 57USD = 290NOK inkludert frakt. Lenke til kommentar
TalesOf Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Kommer nok ikke til å kjøpe en dritbillig PS2 fra Amerika på Ebay, men om noen kunne finne en enkel og god måte å gjøre PS2'en sonefri hadde vært kjempe fint. Link gjerne til en side hvor jeg kan få tak i en chip eller noe sånt. Nå vet jeg hvor jeg kan skaffe Tales of the Abyss, men trenger fortsatt en sonefri PS2. Lenke til kommentar
TalesOf Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Hva med Region X? Funker den på spill fra Amerika og Japan? Eller er det bare filmer? Er den komplisert å sette inn? Vet om en plass hvor jeg får Region X for 149 kr, grei pris? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Matrix Infinity tror jeg er den beste chipen til PS2. Om du aldri har moddet før, så ville jeg ha fått noen andre til å gjøre det. Lenke til kommentar
TalesOf Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Jeg er bare 14 år, kjenner ikke akkurat proffe folk innen modding. Alt jeg lurer på er om Region X funker bra? Vet ikke forskjellen på chipene jeg, vil bare at den skal kunne dra spill fra Amerika, og at den ikke er altfor komplisert å sette inn. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Region X vet jeg ikke om er noe god. Men hvis du ikke vet noe om modding, kan du kjøpe PS2 med chip her. Lenke til kommentar
TalesOf Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Har ikke tenkt å kjøpe en PS2 for 2190 kr, eller hva det nå kostet. Da kjøper jeg heller en Amerikansk PS3... Skal chippe PS2'en, men har lyst på gode tips, og en god og billig chip, som er fra en norsk side som man kan bruke postoppkrav på. Så vet du om en bra chip som er under 200 lappen, og klarer å kjøre spill fra Amerika? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Den jeg postet lenger oppe er en av de beste. Du får ikke mange gode chip's for 200kr. Endret 18. juni 2008 av Kris93 Lenke til kommentar
TalesOf Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Så hva er det som er så bra med den chip'en? Og hva er galt med det under 200 lappen? Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Region X virker sikkert bra den også, men den andre pleier å vare lenger. Endret 18. juni 2008 av Kris93 Lenke til kommentar
TalesOf Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Ok, takk. Men den nettsiden du linket til, da du viste meg den andre chip'en, er det en bra side? Skal tenke litt over hvilken chip jeg skal kjøpe, og så blir the Tales of the Abyss!! :D Tusen takk for alle svarene, poster på nytt, om det er noe annet jeg lurer på. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Jeg har kjøpt derfra før, og varene kommer ganske fort. Så jeg anbefaler dem Lenke til kommentar
TalesOf Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Går det postoppkrav på den siden? Og tror jeg skal bestille den chip'en, men kjedelig om jeg ikke får til å chip'e PS2'en da... Er den vanskelig å chip'e? Vanskelig å chip'e med den chip'en? Finnes det en slags guide, som ikke er sånn alt for komplisert? Lenke til kommentar
TalesOf Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Sry for dobbeltpost. Har hørt om noe som heter Swap Magic (3+), hva er det for noe? Og hva med ting som gjør PS2'en sonefri uten og åpne den? Er Swap Magic noe sånt? Endret 18. juni 2008 av TalesOf Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Ja, men det er noe ræl. Hvis du KUN skal bruke det til å spille importspill så funker det jo, men er uansett ikke noe jeg vil anbefale til vanlig bruk. Bedre med en matrix som "bare funker" og ferdig med det. Swap magic må du drive å bytte discer og styre, kompatibiliteten er dårlig og den kan stoppe å fungere helt plutselig. Men for å svare rett ut på spørsmålet ditt: Ja. Anbefaler deg IKKE å kjøpe en matrix for å så få noen til å modde den. Det er den tungvindte måten å gjøre det på. Anbfaler deg heller IKKE å modde selv. Det innebærer lodding og da bør man vite hva man driver med. Det du derimot burde gjøre er å gå inn på http://spillchip.com. Da kan du levere og hente din PS2 selv (de holder til i oslo) så du slipper å sende maskinen din rundt. Du betaler 900 og det inkluderer chip, installasjon og 1 års garanti om noe skulle gå galt. Fikk min modda samme dag jeg kjøpe PS2en min og hentet den samme kveld Anbefaler i utgangspunktet ikke Swap Magic, men om pris er veldig viktig så ville jeg heller valgt å kjøpe swap magic framfor å kjøpe en billig chip og modde den selv. Bare vært forbredt på å bytte disc (minst) en gang hver gang du skal spille. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Den billigste måten er å bruke Memor32 + Memento combo. Det er en plug & play modchip. Du bryter ikke garantien på maskinen, fordi den plugges i minnekortporten. Og den kosta rundt 600 kr. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Synes 900 kr hørtes veldig dyrt ut. Hvorfor skal Swap Magic plutselig slutte å fungere? Høres ut som FUD for å selge den 1 års garantien, du jobber vel ikke hos spillchip.com Symbian? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå