bønna35 Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Hei. Jeg har en xml fil som ser slik ut. E1MAKTM SEGMENT="1"> <MSGFN>005</MSGFN> <SPRAS>E</SPRAS> <MAKTX>Espen Askeladd</MAKTX> <SPRAS_ISO>EA</SPRAS_ISO> </E1MAKTM> - <E1MAKTM SEGMENT="1"> <MSGFN>005</MSGFN> <SPRAS>O</SPRAS> <MAKTX>Olav den Store</MAKTX> <SPRAS_ISO>OS</SPRAS_ISO> </E1MAKTM> E1MAKTM SEGMENT="1"> <MSGFN>005</MSGFN> <SPRAS>K</SPRAS> <MAKTX>Kalle Kanon</MAKTX> <SPRAS_ISO>KK</SPRAS_ISO> </E1MAKTM> - <E1MAKTM SEGMENT="1"> <MSGFN>005</MSGFN> <SPRAS>P</SPRAS> <MAKTX>Per Spellemann</MAKTX> <SPRAS_ISO>PS</SPRAS_ISO> </E1MAKTM> Det jeg ønsker, er å kunne lese ut teksten (Kalle Kanon) som står i MAKTX, hvis SPRAS = K Er det mulig? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Svaret er ja. Hvis du lurer på hvordan, så ser du på XmlDocument, XmlNodeList og XmlNode som ligger i System.Xml namespacet. Så kommer du tilbake når du har prøvd litt Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 [offtopic] Du koser deg med SAP ser jeg Lenke til kommentar
T2 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg vil absolutt anbefale deg å ta en titt på LINQ to XML: http://www.hookedonlinq.com/Default.aspx?P...CookieSupport=1 Lenke til kommentar
bønna35 Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 [offtopic] Du koser deg med SAP ser jeg Ja, jeg koser meg med SAP ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå