treeHugger123 Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Hvordan? Endret 9. juli 2016 av treeHugger123 Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Copy er kommandoen du "leter" etter. Bare skriv copy /? for mer info Lenke til kommentar
aklla Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 xcopy /e /i "%USERPROFILE%\My Documents\My pictures" "%USERPROFILE%\desktop" xcopy er en del bedre enn copy, man har en god del mer valg forresten, %userprofile% er til profilen til bruker, altså c:\documents and settings\bruker Lenke til kommentar
LemonNinja Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Tror ikke denne oppfyller onskene dine, men det er det jeg har skrudd sammen. Hvem vet; kanskje det er bra nok? @echo off :start cls echo Skriv inn hvilken bruker du vil kopiere bilder fra: set /p brukerfra= if /i %brukerfra% equ bruker1 goto begin if /i %brukerfra% equ bruker2 goto begin if /i %brukerfra% equ brukermeg goto begin echo. echo. echo Skriv inn hvilken bruker du vil kopiere bildene til: set /p brukertil= if /i %brukertil% equ bruker1 goto begin if /i %brukertil% equ bruker2 goto begin if /i %brukertil% equ brukermeg goto begin goto start :begin cls echo Du er na i ferd med a kopiere bilder fra %brukerfra% til %brukertil%, skriv "fortsett" hvis du vil fortsette, skriv "avbryt" hvis du vil avbryte. set /p valg= if /i %valg% equ fortsett goto fortsett if /i %valg% equ avbryt goto avbryt goto start :fortsett cls xcopy "c:\documents and settings\%brukerfra%\mine bilder\" "c:\documents and settings\%brukertil%\desktop\" Bildene er blitt kopiert fra %brukerfra% til %brukertil% sitt skrivebord echo. echo. pause exit :avbryt cls exit Du maa naturligvis bytte ut bruker1 og alt det der med brukerne paa dataen din. Har ikke muligheten til aa teste den fordi jeg sitter i skottland paa en vista maskin, saa det er ingen garanti for at den funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå