Gå til innhold

El-gitar - hvilken nybegynnerpakke?

Stian-89

Anbefalte innlegg

Har hatt veldig lyst å spille gitar lenge. Begynte for en stund siden med akustisk gitar, men gikk fort lei. Har alltid hatt lyst til å spille el-gitar på grunn av at det er tøffere lyd i det enn en akustisk gitar.

Har ikke tenkt å svi hele lommeboka på dette, så legger ved linker til en del billige pakker på gitarhuset.no.

Noen som kan anbefale noen av disse, eller har noen andre forslag? :) Maks 5000,-

Premier Rock Pack - 3995,-

Washburn vs Morgan - 2995,-

Ibanez 170 Pack - 2995,-

Ibanez GSA Pack - 3495,-

Morgan vs Woodrock Stage Pack - 3495,-

Ibanez Reptile Pack 3495,-

The Jack - 2995,-

Woodrock Strat Pakke - 2495,-

Stagg Rock Pack - 3495,-

Ibanez vs Woodrock 2 - 2495,-

Endret av stianandre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hatt veldig lyst å spille gitar lenge. Begynte for en stund siden med akustisk gitar, men gikk fort lei. Har alltid hatt lyst til å spille el-gitar på grunn av at det er tøffere lyd i det enn en akustisk gitar.

Har ikke tenkt å svi hele lommeboka på dette, så legger ved linker til en del billige pakker på gitarhuset.no.

Noen som kan anbefale noen av disse, eller har noen andre forslag? :) Maks 5000,-

Premier Rock Pack - 3995,-

Washburn vs Morgan - 2995,-

Ibanez 170 Pack - 2995,-

Ibanez GSA Pack - 3495,-

Morgan vs Woodrock Stage Pack - 3495,-

Ibanez Reptile Pack 3495,-

The Jack - 2995,-

Woodrock Strat Pakke - 2495,-

Stagg Rock Pack - 3495,-

Ibanez vs Woodrock 2 - 2495,-

Du får så mye mer for pengene hvis du kjøper brukt. Hvordan musikk liker du/spiller du? Kan linke til noen gitarer som er ganske allsidig. Og hvis du kjøper en av disse brukt, så skal det godt gjøres om du ikke får solgt de videre uten nevneverdig tap i tillegg til at de er bedre å spille på enn en typisk nybegynnergitar.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde

Dette er en Fender stratocaster lagd i mexico. Kan vel nesten ikke sammenlignes med en nybegynnergitar.

Stratocaster fra japan. Veldig bra!

Epiphone Les Paul standard. Litt tykkere hals enn stratocasteren, men smak og behag.

Jeg anbefaler deg å dra i butikken og prøve både en stratocaster og les paul. Dette fordi de er vel kanskje de mest brukte gitarene, og ganske forskjellig. Finn ut hva du liker best og kjøp brukt :yes: .

Kjøp deg en Roland Cube 30x og du vil får langt bedre lyd og spilleglede enn ved en nybegynnerforsterker. :)

Lenke til kommentar

Tror jeg kommer til å kjøpe alt fra gitarhuset.no. Liker at ting jeg kjøpe ikke er brukt. :p

Så blir vel en av pakkene regner jeg med.

Med mindre noen kommer med et forslag fra en eller annen norsk butikk der jeg kjøper forsterker og gitar hver for seg.

Uten at eg har så god grei på det, den Cube-forsterkeren ertestuing linker til ser meget nice ut.

Endret av stianandre
Lenke til kommentar

bestilte meg cube igår kveld.. har spillt gitar i godt over ett halvt år.. og fulgte med litt rundt på hvilke forsterkere folk ambefalte, og kom frem til att den var ett godt kjøp..

men visst eg var deg ville eg sjekket ut sound1.com

Lenke til kommentar

Hvis du ikke vil kjøpe brukt har Musikkbørsen et godt tilbud på Epiphone Les Paul Standard for 3500. :) På sound1.com koster den over 4500 kr. Tilbudet gjelder bare for to farger, men jeg regner med at gitaren er viktigere enn fargen :p .

Honeyburst

Heritage sunburst

Blir vel litt over 5000 med forsterker, men litt må man ofre ;) . Men som sagt; anbefaller deg å prøve gitaren først i en annen butikk før du kjøper den.

Edit: skriveleif

Endret av ertestuing
Lenke til kommentar

Jeg ville helt klart kjøpt en brukt gitar hvis jeg var deg. De fleste bytter ofte ut den første gitaren sin fort uansett. Hvis du da har kjøpt en brukt en vil du kanskje få solgt den for samme pris som du kjøpte den for, og da har du ikke tapt noe! En nybegynnergitar til rundt 3000,- (ny) blir ofte vanskelelig å få solgt igjen. Dessuten får du en mye bedre gitar om du kjøper brukt.

Lykke til med spillinga :)

Endret av Jokkulf
Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

Sliter litt med å få testet gitar i butikk. Siden jeg reiser på havet i morgen tidlig, og håper på å få bestille slik at jeg har det når jeg kommer hjem om 14 dager.

Hmm.. Da er vel kanskje brukt aktuelt da.

Dersom noen hadde kunne kommet med gode forslag til gitar til rundt 3000 (+/- 500,-), enten ny eller brukt hadde det vært supert. :)

Her er noen pakker med Cube 30x forsterkeren. Gode eller dårlige gitarer som følger med?

Cube 30x og en Morgan ST251.

Morgan LP40 og Cube 30x

Endret av stianandre
Lenke til kommentar

ja, det er det. men vet ikke hvordan eg skal forklare det..

visst du er med bergens tidende bygget, og går til høyre og oppover mot national teateret.

så skal du ha en gitar butikk på din venstre side.. husker ikke helt hva den het, men du ser gitarer i vinduet, så du ser den..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...