Gå til innhold

Kjøtmeis unge falt ut av redet... hva skal man gjøre?


Anbefalte innlegg

Da jeg var ute med søpla fant jeg en biteliten kjøttmeis unge... den hadde falt ned fra taket og drev å vandra nede på bakken, problemet var at de hadde bygget reiret på innsiden av en lite yttervegg og det ble meir sakt umulig å få den tilbake, samt at vi har rørt den pågrunn av at katten var på veg til å ta den.

Nå ligger den i en eske å koser seg sammen med noe hulette soller som er klyppet opp.

Hvordan skal man kunne berge en slik fugl?

hvordan mater man den og hva kan den spise?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, du må nok gjøre det på egenhånd om den skal få leve. Hverken dyrebutikker eller klinikker har tid/ressurser til å fø den opp.

jeg har nok langt i fra tid selv, er egentlig bare intresert i å holde den i live til jeg får levert den på klinikken....

 

Er det noen sjans for at moren henter opp ungen om jeg bare setter den på taket eller bakken?

eller må jeg legge den i selve redet?

 

leste at kjøttmeisene ikke var så alt for nøye på at vi mennesker hadde vært borti ungene om man legger de tilbake i redet... men lurer litt på hvordan det er om jeg setter den på taket, har ikke sjans i havet til å komme fram til redet...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

hadde håpa jeg slapp å ta den selv og bestemte meg for å la veterinære gjøre det i dag. Men desverre døde lille tassen i løpe av natten... tror han hadde blitt skadet eller noe for mens resten kvitret og sang så lagde han ikke en eneste lyd... fikk gidd han mat og vann... men han overlevde ikke natten :/

Lenke til kommentar
hadde håpa jeg slapp å ta den selv og bestemte meg for å la veterinære gjøre det i dag. Men desverre døde lille tassen i løpe av natten... tror han hadde blitt skadet eller noe for mens resten kvitret og sang så lagde han ikke en eneste lyd... fikk gidd han mat og vann... men han overlevde ikke natten :/

Trist det der ja. Fint du slapp å bruke spada hvertfall, da må man jo føle seg grusom! Hadde noen gekkoer som måtte omplasseres. ingen som kunne ta de, måtte avlive. Ekkel følelse.

 

Ang mating av så små fugler, burde vel gå greit med pinsett med litt mark etc? (var kanskje det du gjorde?)

Lenke til kommentar

Ikke bra, forsøkte det samme selv da jeg var yngre, men det funka dårlig.

 

Om fugler faller ut av redet så unge så er dem fortapt. Den vil aldri bli vill igjen om du forstrer den opp. Dem siste som har falt ut fra under takstenene våre har havna under kniven. Så slipper dem ihvertfall å pines

Lenke til kommentar

var ganske trist i mårrest å se den lille krabaten var død :/

men,men... gjore det jeg kunne. Hadde den overlevd så vurderte jeg og finne tak i ett lite brukt bur å la den få overleve i vertfall... syns litt synd på den lille krabaten som lå i sokken å sov når jeg la meg i natt :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...