Gå til innhold

Nektet retur av SE C702i hos MPX

Anbefalte innlegg

Sendte min SE C702i i retur på mandag og fikk mail nå med følgende innhold:

"Tilbakemelding fra MPX

Gjelder sending av retur 4094618 tilbake til kunde. Varen er tatt i bruk som egen og går dessverre ikke på angreretten. Total anropstid: 04:02:34. Det er også riper og hakk på baksiden. Retur avvist."

Jeg returnerte telefonen av flere grunner, og noen av grunnene er umulig å finne ut uten å prøve seg frem. Batterilevetiden var horribel. Det varer knapt en dag. Trodde det ville komme seg etter å ha ladet det noen ganger, men det gjprde det ikke. (Brukte telefonen 4 timer på 8-9 dager = ca 30 min ringing per dag, og hadde ikke blåtann, WiFi eller GPS på), og da varte batteriet bare en dag, det er ikke holdbart.

Det med riper på baksiden er Sony Ericsons egen feil, da det er feil i bruksanvisningen. Det står at man skal SKU batterilokket, men det skal LØFTES! Og når man sitter og ser i bruksanvisningen at det skal gjøres sånn og sånn, så tror man jo på at det er sånn det skal være. Og da ble det ei ripe når jeg brukte hjelpemiddel for å få åpning for å få det av.

Derfor vil jeg ikke akseptere dette avslaget og kontakter forbrukerrådet.

Noen som har noen tips og innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du sende den tilbake på retur (angreretten), så må varen være i samme stand som du fikk den i, siden butikken skal kunne selge denne varen på nytt.

Det jeg heller hadde prøvd på, siden du sier det er en feil på telefonen, er og høre om de kan sende den som DOA (dead on arrival) slik at du får en ny telefon fra Sony Ericsson.

Og det er ikke selve lokket som skal skrus av, men skru låsen opp og løfte dekselet av. ;)

...Lås opp batteridekslet ved å skru deksellåsen...
Endret av 159660
Lenke til kommentar
Det med riper på baksiden er Sony Ericsons egen feil, da det er feil i bruksanvisningen. Det står at man skal SKU batterilokket, men det skal LØFTES! Og når man sitter og ser i bruksanvisningen at det skal gjøres sånn og sånn, så tror man jo på at det er sånn det skal være. Og da ble det ei ripe når jeg brukte hjelpemiddel for å få åpning for å få det av.

Derfor vil jeg ikke akseptere dette avslaget og kontakter forbrukerrådet.

Noen som har noen tips og innspill?

Det spiller da ingen rolle hvem sin feil det er. Saken er den at angreretten bare gjelder dersom varen ikke er skadet eller forringet på noen som helst måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...