Gå til innhold

EDGE på iPhone

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått meg en iPhone fra USA. En fantastisk telefon med all slags muligheter:)

Men jeg får ikke til å bruke EDGE. Er det noen innstillinger som må stilles på? Eller apps som må legges inn?

Har forresten onecall abonnement hvis det er av betydning!?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er EDGE ikonet tilstede? En "E" oppe på skjermen..

Ja, eller nei. Jeg har et bilde av jordkloden istedet, men jeg ahr hørt at det er det samme?!?

Når jeg prøver å bruke safari får jeg bare opp "kunne ikke aktivere EDGE. Du abonnerer ikke på edge"

Lenke til kommentar

Hmm.. Dette var da merkelig. Det du kan gjøre for å sjekke om EDGE er på i det hele tatt, er å installere "Services" fra Installer. Her kan du slå EDGE, Bluetooth, Wifi og SSH av og på.

Jeg anbefaler alle som har en Jailbreaked iPhone om å deaktivere SSH når dette ikke er i bruk. For dette sluker batteri, siden telefonen prøver å koble seg opp til en server hele tiden.

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler alle som har en Jailbreaked iPhone om å deaktivere SSH når dette ikke er i bruk. For dette sluker batteri, siden telefonen prøver å koble seg opp til en server hele tiden.

Det er feil. SSH bruker så lite batteri at det ikke er merkbart. Den utnytter en prosess som allerede kjøres av Apple OS'et til å håndtere eventuelle inkommende tilkoblinger.

Ang EDGE, gå inn i Instillinger, Generelt, Nettverk og skriv inn internet i APN.

Hvis ikke det fungerer kan du gjøre en restore og følge guiden i signaturen min - den setter opp EDGE automatisk.

Lenke til kommentar

Det er feil. SSH bruker så lite batteri at det ikke er merkbart. Den utnytter en prosess som allerede kjøres av Apple OS'et til å håndtere eventuelle inkommende tilkoblinger.

Ang EDGE, gå inn i Instillinger, Generelt, Nettverk og skriv inn internet i APN.

Hvis ikke det fungerer kan du gjøre en restore og følge guiden i signaturen min - den setter opp EDGE automatisk.

Hmmm....Kanskje jeg er litt grønn?!? Men kan du utdype litt hva du mener med å skirve internett i APN?

Lenke til kommentar
Jeg glemte et punkt der:

Instillinger, Generelt, Nettverk, EDGE* og skriv inn internet i APN.

*Det valget vises kun om du har et sim-kort i, og har signal (dvs kan ringe).

Når jeg inn på Instillinger, Generelt, Nettverk, får jeg opp tre valg;

*øverst står det VPN - Ikke konfiguert

*Wi-Fi

*EDGE Roaming

Det står ingenting om APN.

Ja jeg har simkort i og kan ringe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...