skabby Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Heisann, Jeg kjøpte nylig Creative T7900 (middels 7.1 surround høyttalersett), og lydkortet ASUS Xonar D2X/XDT Low Profile PCI-E 7.1 Channel SPDIF-IN/OUT. Hovedkortet mitt har også støtte for 7.1, (Gigabyte X48 DS-4). Problemet mitt er at i subwooferen plugger jeg inn 4 jack kabler: 1x rear, 1x side, 1x front, 1x sub¢er - disse 4 ledningene slår seg sammen til 3 jackkabler som skal inn i pcen, men både lydkortet mitt og hovedkortet mitt trenger 4 kabler for å få lyd i alle høyttalerne, såvidt jeg kan forstå. :\ Er det noen smartfixes her? Måtte jeg ha et creative lydkort? Og til slutt, om jeg ikke får det til, kan jeg bare kjøpe 4 separate minijackkabler og koble sammen? http://www.dinside.no/php/art.php?id=97481 <- disse gutta fikk det til, men med Creative lydkort. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Heisann, Jeg kjøpte nylig Creative T7900 (middels 7.1 surround høyttalersett), og lydkortet ASUS Xonar D2X/XDT Low Profile PCI-E 7.1 Channel SPDIF-IN/OUT. Hovedkortet mitt har også støtte for 7.1, (Gigabyte X48 DS-4). Problemet mitt er at i subwooferen plugger jeg inn 4 jack kabler: 1x rear, 1x side, 1x front, 1x sub¢er - disse 4 ledningene slår seg sammen til 3 jackkabler som skal inn i pcen, men både lydkortet mitt og hovedkortet mitt trenger 4 kabler for å få lyd i alle høyttalerne, såvidt jeg kan forstå. :\ Er det noen smartfixes her? Måtte jeg ha et creative lydkort? Og til slutt, om jeg ikke får det til, kan jeg bare kjøpe 4 separate minijackkabler og koble sammen? http://www.dinside.no/php/art.php?id=97481 <- disse gutta fikk det til, men med Creative lydkort. Takk på forhånd. Dette problemet har jeg også hatt, men uten å ofre det noen serlig til tankekraft satt jeg inn en ekstra hunn-hunn minijack-kabel. Lenke til kommentar
skabby Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg fant en Hann-Hann jack kabel, og puttet den inn i den fargen som ble borte når den merget til 3. Det funker greit nå. Takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå