Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke installert OS pga. manglende HD driver

Anbefalte innlegg

Ok... jeg skulle fortamere datan, men siden dell's innebygde recovery greie ikke funket, fant jeg en måte å gjøre det på i Vista installen... Det funket, og det eneste jeg skulle gjøre var å installere Vista på nytt... Installen gikk som vanlig (tror jeg) men da den var på "fullfører installasjonen" (eller noe sånnt) gikk den ikke videre...

Jeg venta i et par timer uten endring... Fant ikke på noe annet å gjøre enn å kutte strømmen, og prøve på nytt, men uten hell... Dro fram den sekstisjuhundre-år gamle windows 2000 CD-en og provde den så jeg iallefall hadde et OS. Da kom meldingen "Finner ikke driver til harddisken. Kontroler at du har koblet til harddisk bla bla bla"

Prøvde dell's diagnostics, men den sa at harddisken var helt OK, så det er driveren som er føkka... Har prøvd å sette inn og boote fra de CDene som fulgte med, men det skjedde ikke noe nytt....

WTB help :p

Endret av wuvahef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her var det mye rart,

først fikk du kjørt en recovery med den innebygde partisjonen eller fikk du ikke det?

den cden du prøver å bruke har ikke sata drivere og du har en sata disk i pcen din så det er grunnen til at cden ikke "ser" disken.

prøv å tast f8 i oppstart og velg så reparer maskinen, der skal du ha en del verktøy som kan hjelpe deg

Lenke til kommentar

Det eneste lignende reparer greie jeg vet om er på vista CDen, så jeg prøver den...

1. Jeg starter

2. F12, boot from CD og da kommer "windows is loading files"

3. Loading screen kommer.

4. Jeg velged språk

5. jeg trrykker "reparer datamaskinen" Et nytt vindu kommer som sier at det var en eller annen feil...

6. Trykker på reparer og start på nytt, og tar 1-5 igjen.

7.Jeg velger den eneste harddisken som er der ©

8. Et nytt vindu "oppstartsreprasjon" kommer og den sier "Oppstarsreprasjon kan ikke reparere denne datamaskinen automatisk".

9. jeg trykker "send informasjon" eller lignende og trykker på en link siden det ikke er noe annet å trykke på.

10. "Alternativer for systemgjenoppretning"

Oppstartsreprasjon - trinn 8 kommer opp

Systemgjenoppretning - "ingen gjenoppretningspunkter er opprettet på datamaskinens systemdisk"

Windows Complete PC-gjenoppretning - "ingen gyldige sikkerhetsplasseringer ble funnet"

Windows Diagnoseverktøy for minne - trykker "restart og sjekk" eller lignende og en test kommer.

11. Når den er ferdig blir datan akkurat som om jeg skrur den på helt vandlig... Loading screenen kommer opp, men kommer ingen vei...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...