mushi Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Når jeg gikk med reklame for norpost la jeg ofte dobbelt eller trippelt for å bli kvitt alt. Endret 27. juni 2008 av mushi Lenke til kommentar
Kris Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Er det ikke bedre å kaste det et annent sted enn i postkassene til folk? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Kastet i containere også. Alle er dumme når de er 13 år Lenke til kommentar
foorex Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Har levert distrikts avisen her på Sørlandet i snart 3 år. Og har gang på gang, klagd på det budet som leverer for Norpost. Vedkommende legger avisen feil vei, slik at det blir vanskeligere for meg (og alle andre) å levere. Syntes trådstarter skal være heldig at vitnemålet bare ble krøllet. Tenk hvis postmannen som leverte vitnemålet hadde bommet og lagt det inn i reklameavisen. Og du deretter hadde hevet reklamen med vitnemålet inni. Da hadde du sannsynligvis stått med balltre og ventet på budet. Denne siden opp: http://www.norcalblogs.com/watts/images/newspaper.jpg Og denne siden ned: http://www.webtvwire.com/wp-content/upload...p-newspaper.jpg Lenke til kommentar
mushi Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Jeg liker trær. Derfor kjøper jeg ikke avis og har "neitakk" på postkassa. Endret 27. juni 2008 av mushi Lenke til kommentar
binko Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Dere som ikke vil ha reklame - kast det? Som noen sa, en eller annen tenåring som har tatt initiativ til å søke, og gjennomføre en jobb for å tjene sine egne penger. Har du virkelig ikke tid til å legge pent fra deg reklamen i søpla? "Det tar så mye plass i søpla!!1" Enten, så er du selveste miljøfaen og bruker papir, plast og hiver mat hele tiden. Eller så har du en veldig liten søplekasse. Og jeg regner med du kildesorterer? For du hiver vel papiret i papirsøpla? Det sparer plass, for ikke å om snakke miljøet. Kan enkelt løses ved å anskaffe større søplebøtte, eventuelt innstilling. Når det er sagt, syntes jeg de som har reservert seg mot reklame skal slippe dette. Vil man ikke ha reklame og sier fra om det, skal dette respekteres. Men har du tenkt på hva du går glipp av? Du leter etter ny mobil, og det plopper automatisk inn et ark med fine bilder og stive priser. Kjempeflott Mushi. Eneste problemet med det, er at selvom tusen mennesker gjør dette, vil det like herlig bli hogget fem hundre trær som blir til ark. Produsenten gir nemlig faen om arket kommer til deg, eller blir resirkulert til et nytt ark. Endret 27. juni 2008 av Binko Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 høyr her. viss det ikkje hadde vore for reklamebrosjyrne så hadde endå meir tre vorte fellte, men det gidd jo ikkje dykk bry dykk om. det er faktisk miljøvennleg med reklmebrosjyrar for viss ikkje hadde det vore mykje fleire tre som vert felte Lenke til kommentar
binko Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Hva er det for et argument? Det vil vel like herlig bli hugget ned trær selvom det ikke fantes reklame? Iom. at reklame er av papir, og papir er av trær... Så vil vel det si at det ville bli hugget færre trær, eller? Lenke til kommentar
foorex Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 ehh, det gir jo ingen mening Schnell. Mindre reklame = mindre papir = mindre nedhogging av tre. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 jo ,det gjer meining viss dykk tenkjer lenger enn nasetippen dykkar. meir reklame - folk vert meir oppteken av å kjøpe ting som er i reklamen (som oftast plastikkgjenstanadar som er laga av plastikk f eks) - og dermed mindre interresert i å kjøpe ting av tre Lenke til kommentar
mushi Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Hva med de som bare reklamerer for tremøbler da? Det er veldig inn i år. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 eg vert provosert av folk som dei der lappane om at dei ikkje vil ha reklame i postkassane sine. det gjer meg grenselaust forbanna egoistiske sjølvopptatte idiotar, det inntrykket får eg av folk som set det på postkassane sine. hadde dykk berre tenkt litt lenger enn nasetippen dykkar. har dykk kanskje tenkt på at det faktisk er menneskjer som sit og arbeider med dei reklamene? dei reklamane er levebrødet til enkelte folk? har dykk tenkt på det? og no skal dykk røve frå dei jobbane sine, berre fordi dykk ikkje gidd å ta i mot gratis reklame?? forkasteleg onkelen min er i reklamebransjen, og eg har ikkje lyst at han skal få sparken på grunn av egoistiske latsabbar. eg har sjølve gått med psoten, og eg gadd ikkje fjerne reklamen på dei som ikkje skulle ha den. for eg er motstanadar av å ikkje ha reklame. Du blir grenseløst forbannet på folk som ikke vil ha reklame i postkassa si De er egoistiske, selvopptatte idioter? Onkelen din står i fare for å miste jobben fordi vi er "egoistiske latsabber"? Du er motstander av å ikke ha reklame Jeg veit ikke hvordan jeg skal kommunisere med sånne som deg jeg. Om det viser seg at det mennesket som kommer her på onsdag er av samme kaliber som deg håper jeg for hans del at han stiller svært godt forberedt. Lenke til kommentar
binko Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 jo ,det gjer meining viss dykk tenkjer lenger enn nasetippen dykkar. meir reklame - folk vert meir oppteken av å kjøpe ting som er i reklamen (som oftast plastikkgjenstanadar som er laga av plastikk f eks) - og dermed mindre interresert i å kjøpe ting av tre Haha! Denne fortjener gullkorn. Kan du ro noe lenger ut? Ærlig talt? Dette blir jo som å si at vi burde kjøpe mer brus for da drikker vi mindre vann og det blir mer vann til de fattige i Afrika. Ærlig talt. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 ærleg talt ja? dykk kjem jo ikkje med motargument, dykk berre gjentek det eg skriv. Eit tåpeleg triks når dykk ikkje har fleire motargument, og må innse dykk har tapt debatten men ikkje vil innse det. tåpeleg. mushi: nja, så fins det noken unntar Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Dere som ikke vil ha reklame - kast det? Jeg gjorde det. Men det er store mengder det er snakk om her altså, og jeg har måtte dra avgårde med overskytende papirsøppel fordi jeg rett og slett ikke har plass. Nå er dunken stappfull igjen, og den blir ikke tømt før neste uke. Jeg har stått oppi søppeldunken å tråkket det ned. Tenåringer med jobb som bud har det generelt bra hos meg. Jeg spiller golf og har golfbagen full av 20kr mynter, og budet som kommer med VG hver søndag veit godt at det får mer enn avisen koster om det kommer med avis til meg. Faktisk så oppfordrer jeg budet som kommer med reklame å steppe opp på døra mi også. Jeg betaler gledelig 20 kr per uke for å slippe å kjøre på dynga med papirsøppel. Og Schnell! "Kjøp mer plast, spar mer trær"-teorien er jo fantastisk. Uten tvil det dummeste jeg noen sinne har hørt. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 ...bjørnar..: det er berre tåpeleg å kome med sånne argument. "det dummaste eg har høyrd" kva er det som er så dumt med det?? hoggar me kanskje ned noken plastikktrer?? hmm??? Lenke til kommentar
binko Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Hvordan skal man motargumentere på at ved reklameproduksjon, av papir, av tre, SPARER man trær? Det er jo helt på jordet. Før du klager på andres argumenter bør du kanskje se gjennom dine egne først? For å ta det helt ut - Folk mottar reklame for plastikkting - folk kjøper plastikkting. PLASTIKK - syntetisk materiale. Utslipp av giftige gasser, ikke-nedbrytbart materiale blir liggende... Hvor farlig er det plutselig med de femti tusen trærna, hvis de i stedet blir regnet ned av syre og råtner? EDIT: Du har kanskje rett Bjørnar. Muligens er jeg bare heldig og mottar ikke disse veldige mengdene reklame. Da blir det som du sier et problem. Endret 27. juni 2008 av Binko Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 nei, du tek feil. plastikk er ikkje forureinande. eg har tusen plastikkting heime, og ingen av dei forureinar trena derimot, vert sakte men sikkert hogga ned og fotosyntesen råtnar i takt med skogen. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 ærleg talt ja?dykk kjem jo ikkje med motargument, dykk berre gjentek det eg skriv. Eit tåpeleg triks når dykk ikkje har fleire motargument, og må innse dykk har tapt debatten men ikkje vil innse det. tåpeleg. mushi: nja, så fins det noken unntar Trenger du motargumenter? Da trenger jeg empiriske fakta. Gi meg NOEN FORM FOR EMPIRISK DATA som støtter argumentene dine, så skal du få motargumenter så det holder. Kom ikke her å brainfart tråden min opp og ned og så påstå at noen har tapt denne idiotiske latterliggjøringen av deg selv du så fiffig kaller en debatt. Vil du utnevne tapere? Du er en taper. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Du har kanskje rett Bjørnar. Muligens er jeg bare heldig og mottar ikke disse veldige mengdene reklame. Da blir det som du sier et problem. Bor i et nabolag som jeg helt greit forstår må være et mekka for tenåringer med budjobber. Masse eneboliger i tett konsentrasjon og masse postkassestativer. Det er som sagt ikke for å være vanskelig med de som trenger pengene jeg ikke ønsker å motta reklame, men det blir mye av det, og nå ødelegger det i tillegg annen post jeg faktisk er avhengig av å motta i den formen det ble sendt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå