Olum Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Om jeg ikke husker helt feil leverer Norpost kun reklame på tirsdager. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Om så er tilfelle åpner deg seg en mulighet for at det er Posten som står bak dette. Får sende en mail til dem også. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Her jeg bor er det "faren til NNNNNsen" som gjør det, og han driter i "nei-takk"-lapper. Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Det jeg hadde blei ironisk nok revet bort av en eller annen... Samme skjer hos meg. Jeg har sikkert hengt opp 10 slike klistremerker utenpå og inni postkassen, men alle har forsvunnet. Skulle nesten tro det var de som delte ut reklame som fjernet de, selv om det høres helt paranoid ut. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Siden du heter okJaTakk, tror kanskje de som deler det ut at du vil ha? Lenke til kommentar
okjatakk Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Siden du heter okJaTakk, tror kanskje de som deler det ut at du vil ha? Kanskje det... Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Her jeg bor er det "faren til NNNNNsen" som gjør det, og han driter i "nei-takk"-lapper. Da hadde jeg puttet driten til bikkja mi i postkassa hans. Jeg vil ikke ha driten hans, han vil ikke ha driten min, vi hadde sikkert blitt enige om noe etter et par leveringer. Samme skjer hos meg. Jeg har sikkert hengt opp 10 slike klistremerker utenpå og inni postkassen, men alle har forsvunnet. Skulle nesten tro det var de som delte ut reklame som fjernet de, selv om det høres helt paranoid ut. Ja, de klistremerkene har begrenset nytte, derfor jeg vurderer å lakke om postkassa mi. Kjøper ei hvit postkasse på Biltema og lakkerer denne logoen på lokket og hele fronten: Trur det hadde blitt pent! Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Jaja, ny onsdag, ny ladning med reklame. 2x Nille sommerdager 2x Badehuset sommersalg 2x Japan Photo 2x Super Dekk / Solbergelva Bilservice Til stadighet dobbelt opp med andre ord, i tillegg til at jeg ikke skal ha NOE av dette. Noen som veit hvem som leverer reklame i Drammensregionen/Nedre Eiker hver onsdag? Fikk aldri noen mail tilbake av Norpost. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 25. juni 2008 Del Skrevet 25. juni 2008 Kan du ta et bilde av postkassa der du har NeiTakk-lappen? Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 Det er et prosjekt for morgendagen. Skal slenge ut et bilde etter jobb. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Her er postkassa mi. Som sagt måtte jeg lage merke med dymoen når noen insisterte på å rive av tidligere merker. Samme merke er også klistrert på bakveggen i postkassen så man ser det om man åpner postkassa og har gått glipp av det første. Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Er kanskje ikke så lett å legge merke til det merket der når man sorterer reklame i full fart? Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Nja, det er rimelig tydelig altså. Postkassa er 23,5 cm bred, bare skrifta på merket fort 17-18 cm tenker jeg Dessuten er det svært merkelig at jeg før fikk en av hver brosjyre i posten, mens jeg nå skal få to. Muligens et paranoid og cheap shot dette, men jeg mistenker budet for å kødde til dette på pur faen. Men bestiller merke av stor dimensjon nå, med svart skrift på hvit bakgrunn. 20x10 cm. Ser han/hun ikke den beskjeden har dette med vilje å gjøre. Inntil det er jeg villig til å la tvilen komme vedkommende til gode, men skulle helst meldt fra til sjefen hans/hennes og sagt at jeg ikke vil ha dette i postkassa mi. Trenger ikke være dramatisk i det heletatt. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Du skulle ikke heller hatt et slikt klistremerke på fremsiden av postkassa i stedet? For når man skal legge post i postkassa, åpner man jo lokket, og da ser man ikke det klistremerket ditt der.. Men for all del: Ris (ikke ros!) til de postmennene som legger uadressert reklame oppi en postkasse der "normale mennesker" ellers ville ha sett en lapp hvor det står "UADRESSERT REKLAME. NEI TAKK!". (ble litt komplisert setning, men jeg tror dere skjønner..) Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 26. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2008 Ja, god tanke Kallileo, men har postkasse på nederste rekke på stativet, så dette merket er liksom det første du ser når du kommer og det siste du ser før du går. Men jeg prøver et av større type så får jeg se. Norpost har forøvrig ikke svart på telefon i hele dag, kan være en gjeng med ferievikarer som styrer sjappa nå for alt jeg veit. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Hvis du ikke har registrert i brønnøysund at du ikke vil ha reklame, hjelper ikke klistremerket noenting. Dra til ditt lokale "postkontor" og du får en blankett å fylle ut somd e sender inn for deg. Veit ikke om det er nevnt før, for jeg har ikke giddi å lest hele. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Hvis du ikke har registrert i brønnøysund at du ikke vil ha reklame, hjelper ikke klistremerket noenting. Dra til ditt lokale "postkontor" og du får en blankett å fylle ut somd e sender inn for deg. Veit ikke om det er nevnt før, for jeg har ikke giddi å lest hele. Det du snakker om er reservering mot adressert reklame. Får reklame jeg syntes det er greit å få, men den har jeg bedt om selv. Eksempelvis katalogen fra komplett.no osv. Uadressert reklame derimot, det har jeg ingen interesse av å motta. For de som vil reservere seg mot ADRESSERT reklame kan det gjøres her! EDIT: Hvorfor er det egentlig ikke heller slik at de som vil ha reklame måtte hatt en lapp på postkassa med "UADRESSERT REKLAME, JA TAKK!"? Er jo litt merksnodig at man automatisk blir pålagt å være søppelfylling for en betydelig mengde reklame hver måned bare fordi man kjøper postkasse? Endret 27. juni 2008 av ..Bjørnar.. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Du har et poeng. Absolutt Dette er jo et miljøproblem samtidig som det er utrolig irriterende! Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Har du hørt med naboene dine om de får samme mengde? Kan tenke meg at hvis de får betalt for hver reklame-avis de deler ut, så legger de dobbelt overalt: p Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 27. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2008 Har du hørt med naboene dine om de får samme mengde? Nei, det har jeg ikke. Det skal jeg jaggu gjøre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå