Gå til innhold

Hvem er det egentlig som kommer med uadressert reklame?

Anbefalte innlegg

Lå en overraskelse og ventet på meg ute i postkassa mi i dag. Forøvrig ei postkasse TYDELIG merket med den høflig avvisende beskjeden "Uadressert reklame, nei takk". Totalt 12 blader med reklame, hvorav tre typer lå dobbelt opp. I tillegg var vitnemålet mitt fra høgskolen endelig kommet, men det var krøllet sammen til det ugjenkjennelige.

Et spørsmål; HVA FAEN?! :wallbash: Reklamen driter jeg i, den putter jeg i søpla og er ferdig med. Men når man stapper postkassa drit full, mest sannsynlig på bare faen, og ødelegger øvrig post, da er man totalt blottet for alt vett og må finne seg i konsekvensene.

Noen som veit hvem som leverer uadressert reklame? Er det posten, eller er det andre? Må få gitt beskjed til sjefen hans/hennes. Alternativet er at jeg står der i morgen og venter på vedkommende, og det er ingen av oss tjent med. Befinner meg for øvrig i Drammensregionen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg! Jeg har tidligere jobbet for Norpost AS og nå jobber jeg for Aftenposten Aften. Jeg vet ikke om de har Aftenutgaven i Drammen, men ser du reklame fra XXL, Living, Expert eller DnB Nor er det sannsynlig at det er fra Aftenposten.

Alle som ikke abonnerer på Aftenposten eller har en "Uadressert post, nei takk!" på døra, skal få reklame. Bor du i blokk så kommer reklamen på døra, bor du i rekkehus eller hus så kommer den i postkassa. Det hjelper ikke mye å ha et merke på postkassa di om du får reklame på døra, du må ha et merke der også. Jeg ser at i ditt tilfelle så har du merke på postkassa, likevel får du reklame. Da er det feil, og om jeg ikke tar helt feil ulovlig. Alle skal nemlig ha rett til å reservere seg mot reklame. Du får ringe kundeservicen til Aftenposten, Norpost eller Posten og klage. Om det er Aftenposten sin feil, får budet en beskjed dagen etter om å ikke levere reklame der. Det blir han nok sjeleglad for, i hvertfall blir jeg det, fordi da kan jeg bare kaste den i søppelkassa og få like mye lønn. Om du gidder, post hvordan reklame du har fått så skal jeg se om jeg kan komme på hvem det er som leverer det.

Lenke til kommentar
Det blir han nok sjeleglad for, i hvertfall blir jeg det, fordi da kan jeg bare kaste den i søppelkassa og få like mye lønn.

Hvis du går med Aftenposten Aften får du jo mer penger for hvor mye reklame du har? For hvis de ringer og sier at du ikke skal levere reklame der, da sender de jo litt mindre reklame, så du tjener jo mindre.

Endret av Kris93
Lenke til kommentar

Det er det de skal gjøre, men uansett hvor mange som ringer å ikke skal ha reklame, får jeg like mye. Da kaster jeg halvparten og leverer resten. Får full lønn for det uansett.

Edit: Så det blir ikke spart noe mer miljø selv om dere sikrer dere mot reklame.

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Jeg sparer ikke miljø, jeg sparer plass i søppelbøtta mi til den søpla jeg må ha der.

Her er lista:

2x foldebrosjyre fra Drammensbadet/Drammen kommune

2x brosjyre fra Gull Funn, "Sommergleder"

2x brosjyre fra Biltema, "25 år i Norge, Jubeldager"

1x brosjyre fra Bjørklund, "Bjørklund gir deg gull til utrolige priser"

1x brosjyre fra Bademiljø, "Juni/juli 2008"

1x brosjyre fra Hjem-IS, "juni 2008"

1x brosjyre fra Sparkjøp, "Sommersalg"

1x brosjyre fra Liertoppen kjøpesenter, "Sporty dager!"

1x avis, "Nytt om Bil", NR.6, 17. juni 2008

1x brosjyre fra L'easy, "Super Tilbud!"

EDIT:

Og dette er på en jævla dag. Rart jeg ikke vil ha dette lenger eller? Fyller opp papirdunken mi på litt over to uker sammen med den søpla jeg MÅ kaste der.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Det jeg hadde blei ironisk nok revet bort av en eller annen, så mekka et digert merke med Dymoen min hvor teksten er like bred som hele postkassa og er klistret oppå lokket, samt et merke som er klistret nedi postkassa om de mot formodning ikke skal ha fått med seg det første.

EDIT:

Har ikke Aftenposten Aften, kun morgenutgaven.

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Såpass ja. Man kan enten kjøpe Aftenposten og få med all søpla, eller bare få all søpla? ;) Har sendt mail til Norpost nå, så får vi se om de kjenner igjen noen av brosjyrene. Spurte de også om de visste hvem som eventuelt står bak de brosjyrene de ikke kjenner igjen.

Lenke til kommentar

Sikkert litt begge deler. Når folk klager til meg fordi de har fått reklame, svarer jeg at de enten kan henge opp en lapp, begynne å abonnere på Aftenposten eller gi meg en skikkelig omgang. juling. Alternativ 1 er det vanligste, men jeg har også sett at de bare noen dager etterpå tegner et abonement.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...