Gå til innhold

Spillene før Metal Gear 4

Bone

Anbefalte innlegg

For det er knappekonfigurasjonen dårlig, med R1 som førsteperson og [] som sikte/skyteknapp. Det nye systemet er SÅ mye bedre. For det tredje kan man ikke gå mens man sikter i førsteperson. Håpløst.

Er jo slik i 3en også.. heldigvis har 3en fått skikkelig kamera i det minste..

Det du nevner er jo bare vanesak.. men når du har spillt mgs4 først skjønner jeg det er vanskelig å gå andre veien :)

Ikke sant. Hadde jeg vært "lur" og starta med MGS2 og 3, så hadde jeg sikkert ikke tenkt over det :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på hvor lang tid det tar før noen prøver seg på å anbefale MGS Twin Snakes, som adekvat alternativ til det orginale i denne tråden.

For oss som ikke er så inne i det: er ikke Twin Snakes like bra som MGS til PSOne?

Lenke til kommentar

Jeg har fått myye mer ut av firer'n enn det en kompis har, fordi jeg har spilt alle, ikke han. Det viktigste må, etter min mening, være MGS1 og MGS2! Masse "flashbacks" som gjør spillet bedere om man har spilt de andre..

Alle spillene er helt geniale :yes:

Men de dere retrospective videone så også jeg, for å friske opp, og det trengte jeg! MASSE historie!

Lenke til kommentar
Lurer på hvor lang tid det tar før noen prøver seg på å anbefale MGS Twin Snakes, som adekvat alternativ til det orginale i denne tråden.

For folk som aldri har spilt spilla før og ikke har et slikt sterkt kjærlighetsforhold til eneren som en del av oss har ser jeg ingen grunn til å ikke anbefale Twin Snakes, som jeg synes får uforholdsmessig mye pepper her inne.

Ja, en del cutscenes ER over the top, men for folk uten et forhold til MGS1 trenger ikke dette være negativt. De nye stemmene uten aksenter er heller ikke nødvendigvis negativt for nykommere, da det er slik i MGS4 også.

Grafikk og gameplay er mye mer moderne enn orginalen (MGS2-generasjon i stedetfor MGS1-generasjon), og dette tror jeg kan være veldig positivt for nykommere.

Jeg skjønner godt skepsisen til remaken blant veteranene (jeg er jo en av dem selv), men synes kritikken av spillet tar litt for mye av.

For en som aldri har spilt serien før har jeg ingen problemer med å anbefale Twin Snakes.

Jeg føler ikke at jeg banner i kjerka av å si det, enda jeg er den ivrigste Metal Gear-fænboyen jeg vet om.

Det er et faktum at et modernisert gameplay og grafikk for mange gamere kan være et veldig positivt utslag.

Synes ikke det er på langt nær så ille som alle skal ha det til, og jeg er blodfan av MG-mytologien.

Har vært borti folk som misliker Twin Snakes rett og slett fordi det er til "barnekonsollen" Nintendo, uten at jeg beskylder noen på gamer.no for å ha sagt det. Og det virker som det går litt cred i å mislike Twin Snakes...

edit: Er det andre aspekter enn matrixcutscenene og stemmene du sikter til er du veldommen til å informere meg om det. Kan jo være enkelte aspekter jeg ikke husker så godt fra TS :)

Endret av Daje.P
Lenke til kommentar

Problemet er at det skaper det jeg vil velge å kalle for et feil grunnlag for videre stifting av bekjentskap med serien.

Etter min mening er mye av den mørke og dystre stemningen fra originalen byttet ut i remaken. Remaken er etter min mening et vanlig actionspill ...

Helhetlig er kvaliteten dårligere.

Men for all del, misforstå meg rett. TS er sikkert et godt spill, men det er ikke MGS ... Det er James Bond med MGS1-historien :!:

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar

Jeg kjøper argumentet om stemningen. Det er et poeng.

Men dette merker man ved å gå fra MGS1 til MGS:TS.

Jeg tror ikke en som ikke har vært borti MGS1 før vil få en betydelig dårligere opplevelse av den mørke og dystre stemningen.

Men du har rett i det, målt opp mot hverandre setter dysterheten seg bedre med orginalen.

Likevel tror jeg at for nye gamere kan moderniseringen i remaken mer enn veie opp for dette. Muligheten for å sikte i første person tror jeg er et veldig pluss for dagens unge spillere.

TS er sikkert et godt spill, men det er ikke MGS ... Det er James Bond med MGS1-historien

Neineinei, det er MGS3 som er James Bond Ripoff :)

Nå synes jeg den er kul og jeg, får frysninger av introlåta. Der VET jeg jeg skiller meg fra mange av dere andre her inne ;)

Endret av Daje.P
Lenke til kommentar
Likevel tror jeg at for nye gamere kan moderniseringen i remaken mer enn veie opp for dette. Muligheten for å sikte i første person tror jeg er et veldig pluss for dagens unge spillere.

Vi er vel i bunn og grunn enige. At du ikke kan sikte i FPV i originalen er bare delvis riktig. Om man ser med trekant, skyter man omtrent midt på skjermen. Var slik vi siktet i gode gamle dager vet du, ikke noe new age mumbo jumbo da :!:

Lenke til kommentar
At du ikke kan sikte i FPV i originalen er bare delvis riktig. Om man ser med trekant, skyter man omtrent midt på skjermen. Var slik vi siktet i gode gamle dager vet du, ikke noe new age mumbo jumbo da :!:

:D

Ja. Jeg husker spilla på midten av 80-tallet, vakke noe som het FPV da. Likevel traff vi det vi skøyt på.

Antagelig fordi oppløsninga besto av så få pixler at muligheten for at man traff *et-eller-annet* de hadde tegna med firkantene sine var rimelig stor :)

...sorry off topic, alle andre.

Daje.P, som har tatt alle dogtags i alle vanskelighetsgrader i Twin Snakes, unntatt EN i Extreme....DET suger i spillet, ingen f*****s belønning for det ;)

Lenke til kommentar

ok DER var jeg offisiellt ferdig med 3eren..

HERRRREGUUUD for en fantastisk slutt!! og som kirsebæret på toppen av kransekaken kom det en kjempebra telefonsekvens etter rulleteksten.. HAIL metal gear solid 3!

I morgen bretter jeg opp ermene og starter på 4en, godt det snart er helg :)

Lenke til kommentar

Kom hjem fra jobb i går og benka meg foran skjermen med MGS TS, og jeg klarte rett og slett ikke å legge det fra meg! Skulle nok hatt noen flere timer søvn i natt ja.

Men uansett; Har nå komt meg til

punktet der jeg nettopp har skutt og drept Sniper Wolf.

Er det mange timer igjen av spillet nå eller? Må i så fall tenke på å skaffe meg MGS 2. Fant platinum-versjonen på en spillbutikk på et senter her i Ålesund, men de hadde bare Snake Eater når deg gjaldt 3'ern. Og jeg må vel skaffe meg Subsistence om jeg skal spille gjennom det.

Noen som vet om noen web-butikker som selger det? Billigst mulig helst :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...