Bone Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Heisann! Akkurat lest anmeldelsen til Metal Gear Solid 4: Sons of the Patriots og nederst på siden står det følgende: Eit siste råd må til: Om du vil ha den fulle opplevinga, vent litt med Metal Gear Solid 4, og spel gjennom dei tre tidlegare spela i serien først. Du vil ikkje angre. Så, hvilke spill er det egentlig snakk om, og til hvilke plattformer kan de spilles på? Jeg har bare spilt Metal Gear og Metal Gear: Solid Snake (til NES). Dessverre har jeg bare en PS3 som ikke er bakoverkompatibel (jeg har den 40 GB versjonen som ble sluppet). Noen tips til hvor(dan) de kan spilles? Takker så meget! Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Kjøp deg Metal Gear Solid PC versjonen, og MGS2 og 3 kan du vel kjøpe og spille på en PS2 eller PS2 emulator ? (er jo lov hvis man har kjøpt det ) Lenke til kommentar
Bone Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Finnes det til PC også? Metal Gear Solid? Er det det første? Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Metal Gear Solid er det første ja Det finnes til PC som PC versjon, men emulator må du ha til de andre ! Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 hvis du har spilt de gamle metal gear spillene er du godt på vei, men de spillene det siktes til er vel metal gear solid til ps1, men det finnes til pc, som du kanskje kan få kjøpt noe sted, eller lastet ned, men det siste alternativet er ikke lovlig. deretter er det mgs2: solid snake til ps2, og mgs3: snake eater til ps2. eller så kan du eventuelt se alle videoene som forklarer alt på gametrailers: Trykk her Lenke til kommentar
dTd Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Du får vel også mgs2 på pc og vel? uten emulator? men mgs3 er kun ps2 tror jeg... Edit: lurer på om jeg fortsatt har orginalcdne til mgs1 til pc et sted Endret 18. juni 2008 av ClaW64 Lenke til kommentar
Kimelimm Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Ja, glemte det! Beklager Bone, du kan få MGS2 på PC og! Men hvis du ikke vil spille dem, så er det en fyr på youtube som har lagt ut ALT av MGS spillene, cutscenes og speedruns tror jeg Husker ikke hva han heter akuratt nå da, men noen andre kanskje vet det ! Lykke til, og velkommen til den virkelige MGS verden Lenke til kommentar
Bone Skrevet 18. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2008 Takker for alle svar, folkens! Aldri eid noen PS før PS3-en min, så det er grunnet til at jeg ikke har deltatt noe videre i dette universet før.. men, det hadde jo vært kult å få skikkelig utbytte av dette spillet som skal visstnok være så bra! Lenke til kommentar
NovaWizard Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Viss det er plottet du er ute etter kan du vell også sjekke ut retrospectivet til gametrailers, har ikke sett det selv men det var en artikkel her på gamer.no for litt siden om det. Gamer.no artikkel eller Gametrailers Retrospective Endret 18. juni 2008 av NovaWizard Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Billigste måten er å spille på emulator på PC. Ellers kan man skaffe seg PS2 og Essential Collection av Metal Gear serien. Inne i pakka har man 1,2 og 3 (som skal være Director's Cut versjoner elns). Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 gjennomførte mgs3 i dag... fantastisk spill! er sjeleglad for at jeg kjøpte ps3 60gb så jeg anbfaler uansett at du får spillt det på et vis... veldig viktig at du spiller subsistance versjonen med nytt kamerasystem, og ikke snake eater.. da var det mgs4! Lenke til kommentar
Frozt Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Ja, glemte det! Beklager Bone, du kan få MGS2 på PC og! Men hvis du ikke vil spille dem, så er det en fyr på youtube som har lagt ut ALT av MGS spillene, cutscenes og speedruns tror jeg Husker ikke hva han heter akuratt nå da, men noen andre kanskje vet det ! Lykke til, og velkommen til den virkelige MGS verden MGS1 full story: http://youtube.com/watch?v=nWW160RLtWg MGS2 full story: http://youtube.com/watch?v=PkU8jNeqJis MGS3 full story: http://youtube.com/watch?v=HFqYKW6onBE bare se under related videos for de resterende partene. de linkene her er kun starten på hver av spillene. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 anbefaler å søke på metal gear retrospective på www.gametrailers.com, dette er filmer som går gjennom alt det viktigste fra alle mgs spillene. Filmene blir kommentert med gode kommentarer, anbefales! Så gjennom to av dem i går for å komme "up to speed" på 4en.. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 19. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2008 Takker igjen for svar! Mulig jeg ender opp med å se disse filmene.. ser ikke helt for meg at jeg kommer til å investere i en PS2, eller noe for å spille disse spillene.. ikke det at jeg ikke har lyst, det er bare det at det nok ikke kommer til å skje! (Dog, jeg kunne gjerne ha tenkt til å spilt disse God of War -spillene også.. og kanskje utforsket Final Fantasy -verdenen..) Dessuten så det ikke helt ut som om det fantes en fully functional emulator til PS2.. (ikke at har vært et alternativ, heller.. ) Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) 1. Se retrospective videoene til mgs.. spes part 2 og 3 2. Vurder å låne deg en ps2 og spillene du nevner en gang du har litt tid til overs.. Har både god of war, final fantasy og mgs spillene på ps3en, og de er alle fantastiske spill:) Endret 19. juni 2008 av Fenixen Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 1. Se retrospective videoene til mgs.. spes part 2 og 32. Vurder å låne deg en ps2 og spillene du nevner en gang du har litt tid til overs.. Har både god of war, final fantasy og mgs spillene på ps3en, og de er alle fantastiske spill:) ff spillene på ps3? :S har du en bakover kompatibel da? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 selvsagt, hadde aldri ps2 så det var uaktuellt å kjøpe 40gb og gå glipp av så mange konge ps2 spill.. Lenke til kommentar
Tyven Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Billigste måten er å spille på emulator på PC. Ellers kan man skaffe seg PS2 og Essential Collection av Metal Gear serien. Inne i pakka har man 1,2 og 3 (som skal være Director's Cut versjoner elns). Fungerer både 1,2 og 3 på europeiske PS3'er da? Hørte noen rykter om at kun få ut av PS2 spillene på markedet kan kjøres på PS3 som ble lansert i EU. Lenke til kommentar
leao Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Var så dum at jeg spilte frem til Act 3 på MGS4, og jeg har aldri spilt noen av de tidligere spillene. Kjøpte meg allikevel MGS2: Sons of Liberty og MGS3: Snake Eater etter å ha kjøpt MGS4. Satte inn MGS2 for å spille ferdig det og MGS3 før jeg fortsatte på MGS4, men ble overrasket over hvor "svakt" kamera/skyte/knappe-systemet var på MGS2. For det første kan man ikke dreie kameraet, så fienden kan stå 3 meter foran deg uten at du ser ham. For det er knappekonfigurasjonen dårlig, med R1 som førsteperson og [] som sikte/skyteknapp. Det nye systemet er SÅ mye bedre. For det tredje kan man ikke gå mens man sikter i førsteperson. Håpløst. Blir nok disse videoene for min del også. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 For det er knappekonfigurasjonen dårlig, med R1 som førsteperson og [] som sikte/skyteknapp. Det nye systemet er SÅ mye bedre. For det tredje kan man ikke gå mens man sikter i førsteperson. Håpløst. Er jo slik i 3en også.. heldigvis har 3en fått skikkelig kamera i det minste.. Det du nevner er jo bare vanesak.. men når du har spillt mgs4 først skjønner jeg det er vanskelig å gå andre veien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå