Gå til innhold

BK, et annerledes portrett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Av og til ser det ut for at jeg skriver i fylla.

Det er ikke et lyst bilder slik jeg sa i første post, men lyset er brukt noe snodig. Bak og opp? Hvor mange blits har du brukt? 3-4? Hele henne er veldig sterkt lyst opp, både i ryggen og forran. (med soft ett eller annet?).

Har sett mer på bildet, og det er noe med poseringen hennes og vinkelen fra kamera som gjør bildet feil for meg.

Hvorfor har du med fingermerkene under kravebenet hennes?

Jeg ser at det er en del ting jeg ikke skjønner i bildet.

Bakgrunnen får mye lys og er mer i fokus enn jeg liker.

Sommerfuglen skaper en kontrast til det mørke håret, men jeg skjønner ikke hva den gjør der. Den tar veldig mye oppmerksomhet fra øynene hennes, som er kanskje det beste med bilde. Hun har tross alt fint fargespill i øynene, spesielt hennes høyre (som helt sikkert er et resultat av bruk av blits?).

Fargene generelt komplimenterer hverandre dårlig og skaper uro i bildet.

Ble mye negativt her, men hvis du er fornøyd med bildet må du gjerne forklare hvorfor.

Lenke til kommentar

Tanken slo meg og etterpå, men jeg valgte å ikke redigere i håp om at jeg hadde rett :wee:

No offence: Originalbildet var penest. Kontraster er noe man skal være forsiktig med. Kjerringen skulle vel ikke se ut som ett lik heller, eller goth jenta nede i gaten?

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
No offence: Originalbildet var penest. Kontraster er noe man skal være forsiktig med. Kjerringen skulle vel ikke se ut som ett lik heller, eller goth jenta nede i gaten?

Hun skal se forslått og småskitten ut, såvidt jeg forsto. Det kommer bedre fram ved å redigere bildet litt. Det er som om det ligger et grått slør over originalen. Sammenlign, så skal du se at jeg gjorde ikke all verdens, og at detaljer i mørke områder er maskerte til å ikke skulle miste detaljer. Hadde det vært mitt bilde hadde jeg definitivt redigert det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...