Hrodebert Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Hvis man skal oppgradere nå hva er da mest nyttig? AM2 eller AM2+? Og hva er den konkrete forskjellen på disse. Bare hastighet? Endret 18. juni 2008 av roberteh Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Hvis man skal oppgradere nå hva er da mest nyttig? AM2 eller AM2+? Og hva er den konkrete forskjellen på disse. Bare hastighet? Copy-paste fra Wikipedia: Socket AM2+ is an intermediate successor to socket AM2, which features split power planes, DDR2 SDRAM and HyperTransport 3.0. Socket AM2+ chips can plug into a socket AM2 motherboard, but operate only with HyperTransport 2.0.Hva "split power planes" betyr er ukjent for meg, og hvorfor DDR2 er en "nyhet" skjønner jeg heller ikke. Støtter ikke AM2 DDR2? Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 Hvis man skal oppgradere nå hva er da mest nyttig? AM2 eller AM2+? Og hva er den konkrete forskjellen på disse. Bare hastighet? Copy-paste fra Wikipedia: Socket AM2+ is an intermediate successor to socket AM2, which features split power planes, DDR2 SDRAM and HyperTransport 3.0. Socket AM2+ chips can plug into a socket AM2 motherboard, but operate only with HyperTransport 2.0.Hva "split power planes" betyr er ukjent for meg, og hvorfor DDR2 er en "nyhet" skjønner jeg heller ikke. Støtter ikke AM2 DDR2? DDR2 er ikke en nyhet i am2+, det er ddr2 for am2 også. Forskjellen er vel stort sett bus hastigheten slik jeg ser det. Som igjen har mer eller mindre null og niks å si for de fleste av oss skulle jeg tro. Når det er sagt, kjøp heller am2+ hovedkort og cpu, så får du det nyeste. IGP på am2+ er rimelig kjapt faktisk,etter hva jeg har lest. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 (endret) Etter hva jeg har sett får man fint DDR2 Minne til AM2, men det var kanskje noe annet dere mente? EDIT: I følge Komplett kan man også kjøpe et AM2+ hovedkort og forsatt bruke en AM2 prossesor, er det noen som kan avkrefte eller bekrefte dette? Endret 20. juni 2008 av roberteh Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Dette kortet skal kunne kjøre Athlon 64 X2 Prosessorer selvom det er et AM2+ hovedkort? Eller er det bare jeg som surrer her? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340008 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Dette kortet skal kunne kjøre Athlon 64 X2 Prosessorer selvom det er et AM2+ hovedkort? Eller er det bare jeg som surrer her? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340008 Alle am2+ kan kjøre am2, mange am2 kan kjøre am2+ med en bios oppdatering Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 20. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2008 Strålende... Takker for svar. Så kjedelig å kjøpe noe som ikke passer! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Strålende... Takker for svar. Så kjedelig å kjøpe noe som ikke passer! Klart det, det er så vanskelig å finne info om dette, brukte lang tid på å få bekreftet det selv. Menmen, nå har jeg et hovedkort som er basert På nVidia nForce 590sli, og som støtter am2+ vha en biosoppdatering. Har ikke fått testet hvor bra dette funker, men får se om jeg kjøper en phenom i fremtiden. Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Strålende... Takker for svar. Så kjedelig å kjøpe noe som ikke passer! Klart det, det er så vanskelig å finne info om dette, brukte lang tid på å få bekreftet det selv. Menmen, nå har jeg et hovedkort som er basert På nVidia nForce 590sli, og som støtter am2+ vha en biosoppdatering. Har ikke fått testet hvor bra dette funker, men får se om jeg kjøper en phenom i fremtiden. Minner meg på mitt 590-SLI-kort. =p Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2008 Håper dette var gjort med viten og vilje? Lenke til kommentar
pstub Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 En av fordelene med AM2+ er bedre strømsparingsfunksjoner. Og kjedelig å kjøpe nytt kort nå med AM2 og ikke kunne bruke de ekstra-funksjonene som følger med AM2+ CPU som du sikkert kjøper i fremtiden. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Håper dette var gjort med viten og vilje? Om det var med vilje så sier jeg bare good riddance, har aldri likt MSI hovedkort. Men blir heller ikke overrasket om det har skjedd ved ett uhell, er ikke første gangen ett MSI hovedkort tar fyr. http://nickhough.blogspot.com/2005/07/msi-motherboard.html Jepp, jeg har ekstremt dårlig tro på MSI hovedkort Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 For ordens skyld så har jeg et MSI k8n sli-f, med bråkete chipsetvifte. Jeg dro ut chipsetvifta første dagen, og den har duret og gått de siste 3 årene uten problemer Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Håper dette var gjort med viten og vilje?Det var nok det. Sjangsen er vel heller liten for at jeg tok ut hovedkortet mitt, la det på trappa, tømte bensin på det og tente på, ved et uhell? Det var ødelagt fra før dog. Klokka FSB-en fra 200 til 265 MHz, og det tålte ikke kortet. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Mitt kort (uten vifte) Gir seg på 250fsb, da får jeg bare hard-lock Men noen runder med å ta inn og ut bios batteri og inn og ut strømkabelen så har det hver gang på magisk vis begynt å fungere igjen Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2008 (endret) En av fordelene med AM2+ er bedre strømsparingsfunksjoner. Og kjedelig å kjøpe nytt kort nå med AM2 og ikke kunne bruke de ekstra-funksjonene som følger med AM2+ CPU som du sikkert kjøper i fremtiden. Så en AM2+ prosessor bruker mindre strøm en, en tilsvarende AM2 prossesor? Noen som vet hvor mye en slik prosessor bruker av strøm i utgangspunktet? Eller noen som vet om en side der man kan skjekke dette, mener å huske at jeg har sett en sånn side engang.. EDIT: Skrivelagg Endret 25. juni 2008 av roberteh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå