Evakb Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Spør aldri mer om råd hos selgerne på Elkjøp eller Lefdal for makan til dårlig produktkjennskap har jeg aldri sett maken til. Selger på Elkjøp prøvde å innbille meg at Panasonic Lumix FZ18 er et speilreflekskamera og sa så mye feil at det ble latterlig. Når jeg ba ham vise meg hvordan han skulle skifte objektiv strevde han veldig Har flere ganger opplevd det samme, kunder som har studert produktene via nettet kan ti ganger så mye som selgerne i disse butikkene. Gode fotobutikker skal man forresten lete lenge etter. Lenke til kommentar
sarom Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) En samtale jeg overhørte på Elkjøp når en kunde skulle ha kamera: Dette er et bra kamera for slik har Røkke. Det var det ha sa om det kameraet. Og når det gjelder annonserte varer (TV/DVD) som er annonsert, har selgeren oftest ville selge meg et dyrere og mere ukjent produkt som de sikkert tjener mere på. Det greieste på Elkjøp er når du kan plukke varen selv og slippe og snakke med selgeren. Og da slipper du den evige lange historien om trygghetsgarantien/forsikringen. Endret 22. juni 2008 av sarom Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 (endret) Spør aldri mer om råd hos selgerne på Elkjøp eller Lefdal for makan til dårlig produktkjennskap har jeg aldri sett maken til. Selger på Elkjøp prøvde å innbille meg at Panasonic Lumix FZ18 er et speilreflekskamera og sa så mye feil at det ble latterlig. Når jeg ba ham vise meg hvordan han skulle skifte objektiv strevde han veldig Har flere ganger opplevd det samme, kunder som har studert produktene via nettet kan ti ganger så mye som selgerne i disse butikkene. Gode fotobutikker skal man forresten lete lenge etter. Morsomt det der - finnes garantert enkelte i ulike elkjøpbutikker som ikke har peil på foto. Du finner ingen av disse i noen av de 2 butikkene som er i trondheim. Tror at om du tok turen innom deg jeg jobbet ville du finne flere på samme kunnskapsnivå som du. Kjedelig å generalisere rundt samtlige butikker bare fordi du har opplevd en selger som ikke hadde peil. En samtale jeg overhørte på Elkjøp når en kunde skulle ha kamera:Dette er et bra kamera for slik har Røkke. Det var det ha sa om det kameraet. Og når det gjelder annonserte varer (TV/DVD) som er annonsert, har selgeren oftest ville selge meg et dyrere og mere ukjent produkt som de sikkert tjener mere på. Det greieste på Elkjøp er når du kan plukke varen selv og slippe og snakke med selgeren. Og da slipper du den evige lange historien om trygghetsgarantien. Hæ? At røkke hadde kameraet? Og at du overhørte samtalen betyr vel ikke at du fikk med deg alt, ting kan skje som du ikke har hørt vettu. At et produkt er ukjent for deg, betyr ikke at det er ukjent for selgeren eller resten. Ikke bare skyv alt til side fordi "du kan alt" og ikke tro at selger bare forsøker å lure deg - hvorfor i alle dager skulle vi gå rundt og lure folk? Det er jo idioti på lang sikt. Og trygghetsgaranti selger vi ikke. Endret 22. juni 2008 av Alastor Lenke til kommentar
sarom Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Spør aldri mer om råd hos selgerne på Elkjøp eller Lefdal for makan til dårlig produktkjennskap har jeg aldri sett maken til. Selger på Elkjøp prøvde å innbille meg at Panasonic Lumix FZ18 er et speilreflekskamera og sa så mye feil at det ble latterlig. Når jeg ba ham vise meg hvordan han skulle skifte objektiv strevde han veldig Har flere ganger opplevd det samme, kunder som har studert produktene via nettet kan ti ganger så mye som selgerne i disse butikkene. Gode fotobutikker skal man forresten lete lenge etter. Morsomt det der - finnes garantert enkelte i ulike elkjøpbutikker som ikke har peil på foto. Du finner ingen av disse i noen av de 2 butikkene som er i trondheim. Tror at om du tok turen innom deg jeg jobbet ville du finne flere på samme kunnskapsnivå som du. Kjedelig å generalisere rundt samtlige butikker bare fordi du har opplevd en selger som ikke hadde peil. En samtale jeg overhørte på Elkjøp når en kunde skulle ha kamera:Dette er et bra kamera for slik har Røkke. Det var det ha sa om det kameraet. Og når det gjelder annonserte varer (TV/DVD) som er annonsert, har selgeren oftest ville selge meg et dyrere og mere ukjent produkt som de sikkert tjener mere på. Det greieste på Elkjøp er når du kan plukke varen selv og slippe og snakke med selgeren. Og da slipper du den evige lange historien om trygghetsgarantien. Hæ? At røkke hadde kameraet? Og at du overhørte samtalen betyr vel ikke at du fikk med deg alt, ting kan skje som du ikke har hørt vettu. At et produkt er ukjent for deg, betyr ikke at det er ukjent for selgeren eller resten. Ikke bare skyv alt til side fordi "du kan alt" og ikke tro at selger bare forsøker å lure deg - hvorfor i alle dager skulle vi gå rundt og lure folk? Det er jo idioti på lang sikt. Og trygghetsgaranti selger vi ikke. Når det gjelder "Røkkekameraet" så hørte jeg hele samtalen. Og når det gjelder mine kjøp av Kamera/DVD på Elkøp har jeg altid hatt bedre kunnskap en selgeren. Og de har prøvd og selge meg et dyrere og dårlige produkt en det jeg skulle ha. Jeg kjøpte Canon SX100IS på Elkjøp da de av en eller annen grunn er eneforhandler av det, men selgere visste ikke engang hvordan minnekorttype det brukte. Det er kanskje ikke så rart, siden alle Canon kompaktkameraer bruker SD kort. Og han ville ikke høre på mine kunnskaper. Han måtte undersøke. Joda, Elkøp selger mange ukjente og ukurante produkter. Det er ikke bare meg de er ukjente for. Jeg har tidligere her på forumet ramset opp en lang rekke av dem. Agfa, Advent,Matsui, osv. osv. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Det blir litt ensrettet her. En enslig Elkjøp-selger mot røkla. Jeg tipper at Alastor er i god stand til å gi råd, dere vet jo hvem han er. Andre steder må det finnes en annen som ham, men langtfra i alle butikker. Det er heller ikke alle butikker i kjeden som pusher spesielle produkter på grunn av avanse. Elkjøp på Åkrahamn er et sted der jeg har handlet et par telefoner sammen med min bror. De har en ypperlig service, og er pålitelige. De gir heller mer enn for lite, for å si det slik. Jeg har ingen betenkeligheter med å handler der igjen, selv om jeg ikke kjenner folkene som driver den. De er likevel både hyggelige og personlige med alle, og jeg har klart følelsen av at de ønsker kundenes beste. De er dog en liten avdeling. Men jeg har også hatt god erfaring med Elkjøp på Raglamyr mht seriøs service. Jeg har kun kjøpt noe en gang der, men det var en positiv opplevelse. Også Experts avdeling på Raglamyr har jeg god erfaring med. Jeg aner ikke hva de to store avdelingene gjør overfor andre kunder, men jeg føler ikke at de har forsøkt å kjøre salgspitch på meg. Kanskje de er smarte nok til å se ann kundene sine. Det er ikke alltid nødvendig med stor ekspertise for å behandle en kunde riktig. Det viktigste er å lytte, og å være ærlig om hva du kan. Da respekterer jeg selgeren, fordi han forstår at du vet ditt eget beste. Jeg følger gjerne med en selger litt i en butikk, før jeg tar kontakt. Og jeg føler at jeg har klart å finne frem til flere sympatiske Elkjøp-selgere. Men når det gjelder god personlig service slår ingen kjedebutikk den på Åkrahamn. Der handler jeg gjerne telefon eller micro-hifi, eller hva som helst igjen. Men at det finnes hauger av både dårlige filialer og dårlige selgere er sant. Det er likevel ikke nødvendig å skjære alle over en kam. At de blir opplært til å selge gitte produkter er også sant, men det er ikke alle filialer og selgere som følger den ordren slavisk. Heldigvis er det forskjell på mennesker. Lenke til kommentar
gregor Skrevet 23. juni 2008 Del Skrevet 23. juni 2008 Jeg forstår nesten ikke at noen gidder å hisse seg opp over dette. Alle VET vel at man ikke får objektiv informasjon i forretninger. Man kan ikke forvente at en selger på Elkjøp skal råde en kunde til å kjøpe et spesielt kamera hos Lefdal, eller at en Volkswagen- forhandler etter å ha vurdert en kundes behov skal konkludere med at han er best tjent med å kjøpe en Volvo. Elkjøp som andre forretninger ønsker å selge de varene de har kjøpt inn. Det er slik de tjener penger. Og det er det som er hensikten. Hvis Elkjøp blir kjent for å lure sine kunder ved (i større grad enn andre forretninger) å prakke på dem noe annet enn de har behov for eller lyst på, vil de rett og slett ikke overleve. Men etter det jeg forstår går Elkjøp ganske bra. gregor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå