contax Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Bestilte i går Sony vidvinkel til Videokamera. Bestilte hos Netshop fordi de hadde en antatt ankomst lager 22.6. I dag ble antatt dato i bestillingen endret til 4.7. Ved oppslag på gjeldende artikkel så står det nå ankomst lager 23.6. Burde ikke denne datoen blitt endret til 4.7 all den tid dette er gjeldende dato nå? Eller prøver kanskje Netshop å "lure" til seg flere bestillinger all den tid de har antatt ETA over en uke før de andre? Dette var nemlig årsaken til at jeg bestilte hos Netshop (de var nemlig ikke billigst). Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Bestilte i går Sony vidvinkel til Videokamera. Bestilte hos Netshop fordi de hadde en antatt ankomst lager 22.6. I dag ble antatt dato i bestillingen endret til 4.7. Ved oppslag på gjeldende artikkel så står det nå ankomst lager 23.6. Burde ikke denne datoen blitt endret til 4.7 all den tid dette er gjeldende dato nå? Eller prøver kanskje Netshop å "lure" til seg flere bestillinger all den tid de har antatt ETA over en uke før de andre? Dette var nemlig årsaken til at jeg bestilte hos Netshop (de var nemlig ikke billigst). De fleste webshopper har ikke alle produkter på eget lager, dette av hensyn til kostnader og såkalt "død kapital/likvidet". Når en vare ikke er på lokalt lager så går det nok på en såkalt "typisk leveringstid fra importørs lager (evt annet lager)". Så hadde importør hatt den på fjernlager og varen var ikke satt av til andre så ville den nok ha blitt levert til Netshop i løpet 1-3 virkedager. Men når evt importør ikke har den tilgjengelig på lager en gang så vil de måtte skaffe den før de leverer den igjen til netshop som skal sende den til kjøper. Dette forklarer nok 4.7 datoen du har fått i bestillingen. Og ja, egentlig missvisende at på produktsiden til varen du skal ha ikke dukker opp tregere leveringstider, men tror det går litt på skripting for å sjekke fjernlager og status der. Lenke til kommentar
contax Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Leveringen ble bedre enn antatt! Objektivet ble sendt til meg fra Netshop 24.6, så her har jeg uroet meg unødvendig (og for tidlig?). Kommer nok til å handle mer hos Netshop. Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Leveringen ble bedre enn antatt! Objektivet ble sendt til meg fra Netshop 24.6, så her har jeg uroet meg unødvendig (og for tidlig?). Kommer nok til å handle mer hos Netshop. Opplevde litt det samme når jeg bestilte noe fra Papyrus. De hadde det jeg kjøpte på lager, men like etterpå sto det i statusen på min bestilling at de ikke hadde det på lager lenger og at det ville komme noen dager frem i tid. Når den datoen kom, forskjøv ETA seg fremover. Når også den dagen kom uten at noe skjedde, ble jeg ganske irritert, og skulle akkurat til å ringe for å høre hva dette var for noe, da jeg så at statusen var blitt satt til "sendt", og når jeg tittet i postkassen lå det en hentelapp der... Virker som det er flere butikker som sliter litt med å følge opp riktige ETA-tider. Fikk varene mine en dag eller to etter det jeg maks kunne forvente, men hadde i mellomtiden mye unødvendig irritasjon. I tillegg var altså ikke ordrestatus-systemet helt på skinner hos Papyrus. Men resutaltet var billig og rask levering, så ikke skremt, bare litt småskeptisk... Endret 30. juni 2008 av KalleKanin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå