patric Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 skal installere en plextor 161040A, men systemet finner den ikke. har forsøk flere idebusser og alle der brenneren er alene samt master, men resultatet er det samme. det er ingen feilmeldig mht buss kontrollerne. noen forslag til hva det kan være ? kan brenneren være defekt ? Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Jeg hadde en lignende problem med min Sony CRX140E cd-brenner. Windows 2000 og XP fant den ikke, selv om brenneren var detektert i biosen. Løsningen var å installere VIA Busmastering programmet (jeg hadde KT7A-raid hovedkortet), og satte modusen til cdbrennern til PIO-4. Dersom du har VIA chipsett, kan du laste ned programmet fra: http://www.viahardware.com/download/index.shtm#4in1 Lenke til kommentar
Coney Skrevet 28. september 2001 Del Skrevet 28. september 2001 Du kan også sjekke at DMA har huket AV Se under høyreklikk på My computer -> properties Hadde nemlig samme problem med min plextor. Bare tok den vekk og har ikke hatt noe problem siden Lenke til kommentar
patric Skrevet 28. september 2001 Forfatter Del Skrevet 28. september 2001 snakket med folka på support, og i samråd fant vi ut at brenneren var defekt. retunerte brenneren og gikk på space world og kjøpte ny. det skal sies at den nye brenneren ble "funnet" umiddelbart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå