lizardking Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 hei, hadde tenkt meg en tur innom musikksjappa å kjøpe strenger idag siden de jeg har på er ca. 4 måneder nå (originale), og lurte bare på hvilket merke dere anbefaler, og hvilken størrelse har en SG-400 og spiller alt fra gammel rock til metal til punk Lenke til kommentar
ertestuing Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 hei, hadde tenkt meg en tur innom musikksjappa å kjøpe strenger idag siden de jeg har på er ca. 4 måneder nå (originale), og lurte bare på hvilket merke dere anbefaler, og hvilken størrelsehar en SG-400 og spiller alt fra gammel rock til metal til punk Litt seint svar, men uansett; har du spilt gitar lenge? Vet ikke hvilke strenger gitaren din var satt opp med orginalt, men jeg ville gått for .09 - 0.42 hvis du bare har spilt i 4 måneder. Men det kan være lurt å begynne rett på .010 - 0.46 får å bli vant med dette så tidlig som mulig. Husk at desto tykkere strenger du bruker, jo tyngre blir det å spille, men samtidig får du tøffere lyd . Jeg synes ikke det er noen merkbare forskjeller mellom de ulike merkene. Jeg bruker selv D'addario og har ingenting negativt å si om dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå