Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Et dilemma: Skrive på PC eller papir?

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har et dilemma til høsten...

Vi har med egen PC og får lov til å bruke denne å skrive notater og slikt i nesten alle fag, men når man bruker PC på skolen er det lett å komme seg innom diverse spillsider osv. Men allikevel, det er mere oversiktlig å skrive på PC og det går raskere enn å skrive på papiret.

Som sagt, det går litt saktere å skrive med gode gamle papir og blyant, men her er det ingen distraheringer.

Så, hva burde jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordeler er vel at du alltid vet hvor du har det, du kan alltid endre notater uten krøll, man trenger ikke ta med skrivebøker og penal..

Ulemper er at man lett kan finne på noe annet enn å skrive (:p), og batteritid dersom man ikke har tilgang på strøm.. (Min pc holder fint en skoledag med mitt bruk, 3-4 timer batteritid)

Lenke til kommentar

Det vil også være lettere å skrive ned formler ol. med penn og papir. Så sant dette er relevant. Men hvis du blir distrahert så lett som du sier ville jeg prøvd å bruke sommeren til litt disiplintrening og sett om det fungerte til høsten.

Lenke til kommentar

zeltex: Nei, jeg blir ikke lett distrahert, når folka i klassen skal spille WC3 i timen, sier jeg nei og vil heller følge med. (+ at jeg liker ikke WC3, men whatever)

I matte er jo PC og notater tabu, men tenkte mer i norsk osv.

Men jeg er enig med Emomilol, du husker lettere det du har gjort når du skriver på papir.

Vi får se. En annen ting er jo at det er kanskje litt lettere å lese til prøve når du har alt greit på ett dokument på PCen.

Jeg har ingen naturfag neste år, så dette med formler er ikke spesielt viktig.

Endret av Krokanrull
Lenke til kommentar

Du kan jo iallfall prøve å ta med dataen og se hvordan det går. Om du mener det fungerer greit å notere elektronisk, kan du jo se om du ikke vil pensjonere blyant og papir i de fagene det blir mest aktuelt. ;) Det er jo flere argumenter for og imot, men det skader sikkert ikke å prøve og heller gå tilbake til blyant og papir om du synes det blir for krungelete og distraherende å bruke PC. :)

Lenke til kommentar

Generic: Les litt i tråden før du svarer. Jeg sier bare at det er en negativ side med PC på skolen, at veien til andre ting enn skolearbeid ikke alltid er lang.

Når en bruker PC har en jo alt på et sted, går raskere å skrive, lettere å lese notatene til prøve osv. Tror det bikker mot PC faktisk. Utenom i et par fag, hvor PC ikke er tillat. Men er lenge til skolestart så har jo en del tid å bestemme meg på.

Endret av Krokanrull
Lenke til kommentar
Generic: Les litt i tråden før du svarer. Jeg sier bare at det er en negativ side med PC på skolen, at veien til andre ting enn skolearbeid ikke alltid er lang.

Når en bruker PC har en jo alt på et sted, går raskere å skrive, lettere å lese notatene til prøve osv. Tror det bikker mot PC faktisk. Utenom i et par fag, hvor PC ikke er tillat. Men er lenge til skolestart så har jo en del tid å bestemme meg på.

Les dette her du :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...